Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har äntligen fått hem en sadel som verkar vara perfekt till Lasso så nu hoppas jag att vi kan börja lite med ridningen snart bara det blir lite vår också så känns det lättare...
Visa bifogad fil 11331
Jag tycker vi försöker påminna varandra om att kolla våra hästar lite då och då (ca en gång i månaden) och så kan vi ju redovisa lite hur det står till.
Oj, vad är det för en? Är den bomlös?
Funderar att låta min fjording bli pensionär på heltid
Hon är 25+. Funderar då hon inte verkar tycka det är kul att motionera.Fundera på hur bra hästen mår av det. Hur gammal är den, jag kommer inte ihåg.
Hon är 25+. Funderar då hon inte verkar tycka det är kul att motionera.
Hon är princip avställd idag, Det har varit en tuff höst och vinter för migEn häst i den åldern kommer troligtvis må sämre om man ställer av den och åldras mycket snabbare.
Om den alltid tyckt om att motionstiders förr kan man kanske fundera på om något förändrats, pålagringar eller något annat som känns i kroppen?
Hon är princip avställd idag, Det har varit en tuff höst och vinter för mig
Jag börjar bli sjukt sugen på att åka till SM med Ariel, men rida de öppna klasserna. Försöker säga åt mig själv på skarpen att vi inte är redo än, utan att jag ska ha tålamod.
Behöver man inte kvala för de öppna klasserna? Vilken höjd ligger de på?
När jag var i Sverige nu sist så fick jag min syrras gamla tävlingskavaj. Så nu ligger jag i sjukstugan och kikar på konstiga, tyska dressyrprogram...
Jag har grav beslutsångest kring hingst till Ariel. Jag vill gärna välja den hingst jag bestämde mig för redan 2010, samtidigt har jag en kompis som vill köpa ev hingstföl om jag väljer en annan hingst (som jag också gillar, både i verkligheten och "på papperet" sas). Tur jag har fem månader kvar att vela på.
Just nu lutar det åt att inte betäcka öht. Mitt förstahandsval törs jag inte använda längre, pga att han diagnosticerats med spatt. Mitt andrahandsval har jag fått veta inte har det temperament jag vill ha, mitt tredjehandsval är för ung, jag vill se lite mer vad han nedärver först och mitt fjärdjehandsval känns helt ärligt bara som "meh".
Så jag får åka till hingstpremieringen i x år och hoppas att det dyker upp en ny, oväntad hingst som stjäl mitt hjärta såsom förstahandsvalet gjorde för åtta år sedan.
I övrigt vilar hästarna, då vi har haft svinkallt ända sedan jag kom hem från solsemestern. De verkar nöjda ändå, bara jag som är frustrerad.