Status
Stängd för vidare inlägg.

Meibla

Trådstartare
Hur tidigt kan bebisen fixera sej egentligen? Och brukar man verkligen känna när dom gör det? :confused:

Var hos barnmorskan idag och bebben hade tydligen fixerat sej och sjunkit ned en bit. Jag har inte kännt ett dugg och hon verkade väldigt förvånad över det.
Är i vecka 33 (32 + 6)
 
Sv: fixering

Nä, det har jag aldrig hört att nån skulle ha kännt. Jag gjorde det inte och inte nån av mina väninnor heller. :)
 
Sv: fixering

jag frågade hos bm igår och hon sa att det kan ske redan i v 30 särskilt när man är förstagångsföderska och det är lite trängre. Så det är helt normalt m v 32. Bebisen är ju insvept i massa vatten så det är inte konstigt att du inte känner att den har vänt på sig. Jag märker att min simmar runt mycket på att hon sparkar på de mest skilda ställen men jag känner aldrig när hon förflyttar sig (är i v 28).

Själv kan jag tycka att det är konstigt att de väljer att ligga 8-10 veckor med huvudet neråt, måste kännas ganska obehagligt att ha blod i huvudet så fort morsan är uppe och rör på sig... ;)
 
Sv: fixering

Min andra dotter kom lite som en överaskning, var på MVC, sköterskan sa att nu äntligen är det fixerat, nu dröjer det nog bara 1-2 veckor till, på natten satte värkarna igång och hon va ute på 2 timmar!:crazy:
Hade väll lite brottom i slutspurten...
 
Sv: fixering

Mjo, jag har inte heller förstått varför han/hon vill ligga med skallen ner så länge. Själv skulle man inte stå ut mer än 1-2 minuter :angel:

Det hon tyckte va konstigt, va att jag inte hade känt att den hade sjunkit ner i bäckenet. :confused:
 
Sv: fixering

min låg nere djupt, djupt o redan fixerad i v 28:smirk: andra barnet oxå... kom 17 dagar före oxå!
jag har tydligen toppenbäcken och föder på 2-3 tim oxå:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 921
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 752
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 971
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp