Fixerad av att äta snören

Pudlan

Trådstartare
Har en 7 årig kastrerad han katt. Han är helt fixerad av att äta snören. Har blivit opererad för 1 1/2 år sedan då snöret han åt helt inte kommit ut naturliga vägen. Han blev hängig och hade ont och ville inte äta eller röra sig den gången. Det var tydlgt efter ett och ett och ett halft dygn efter han åt snöret. Blev operation den gången.
Vi gömmer och kastar allt som är snöre. Men missade en bit balsnöre i jackfickan när jag kom från stallet. Nu har katten ätit upp 35 cm av detta balsnöre. Frågat vetrinären om han behöver opereras. Men dom tycker att vi skall vänata och se om det komer ut naturliga vägen. Hur lång tid tar det normalt för mat ett passera och komma ut i andra ändan på en katt? Änn nu har det inte kommit något. Katten åt snöret på fredag kväll. Han äter och är pigg och skuttar och hoppar. Men inte haft någon avföring i dag ännu. Hade avföring på natten mellan lördag o söndag natt. Är en inne katt som går på låda. Har kontakt med vetrinär men tänkte om ni kloka har lite tipps. Man blir orolig.

Sv: Fixerad av att äta snören

Ingen? Katten har aft avföring i går eftermiddag. Men hur långtid tar det i normala falla för amaten att passera i genom? Katten är super piggo och allert.

Hur har det gått?
Har snöret kommit ut?

Ja det verkar som han tuggat noga! Det är jag mycket glad för. Har letat i lådan varje gång och det är små korta fibret med högarna ut. Fy vad jag var nervös. Inga balsnören med in i jack fickan mer. Bus katten skall bara få tillfälle att äta kattmat och lite mat han knycker av hunden.

Men det var ju jättebra! Skönt!:)

Min är oxå snörätare. Hon tuggar i sig allt med formen av ett snöre om man inte gömmer eller slänger bort det. Leksaker med snören tuggar hon av o äter snöret. Det lärde vi oss den hårda vägen, tack o lov hittades resårsnöret i lådan två dagar senare. Hon har bitit av snöret till persiennen i sovrummet, julklappssnören osv. Helt hopplös. Alla persiennsnören har vi fått linda högt högt upp, eller helt enkelt ha persiennerna nere. 2 dar verkar det i alla fall ta för maten att passera..

Så det finns fler katter som äter snören. Det är att ha persin snörena högt upp. Men katten försöker allt att komma åt dom. Men han är pigg som bara den nu.

En till snörätare här. Snören, gummisnoddar, glitter - jättekul. Dock aldrig ätit upp ngt som jag märkt/gett problem. Men man får passa alla snören, inkl sådana på t ex hoodtröjor. Och vår julgran ser helt absurd ut, den har inget pynt den nedersta metern..

Liknande trådar

Övr. Katt Saxat från SkrattNet (Ni har nog sett den förr... men kul är den!) Att slå in en present med hjälp av din katt: 1. Gör i ordning...
Svar
10
· Visningar
2 306
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka