gaski
Trådstartare
Örn fick nu under sommaren en konstig sak på halsen. Det såg ut som att det var ett ytligt blodkärl som gick ner från mankammen. Jag tänkte att han kunde ha fått ett geting stick på en blodålder så den hade svält upp? Eller att han kunde fått en spark. För han gillade inte när man tog på "strängen". Sen så vart den mindre. Och förra helgen vart de som en "knöl" där i strängen.
Jag bad veterinären kolla på det när hon för någon dag sen var och gav Gáski vaccin. Hon viste inte var det var, för hon hade aldrig sett något liknande. Men hon sa att de kunde vara en fistelgång och att vi skulle vara uppmärksamma för att den kunde "spricka". Hon sa att jag skulle testa smörja någon salva som man smörjer på männinskor när de har åderbrock. Men jag han inte köpa salvan för igår hade "knölen" spruckigt, och det är något varaktig vätkse bildning där .
Någon som haft ett liknade problem, och vad ska man göra?
Jag bad veterinären kolla på det när hon för någon dag sen var och gav Gáski vaccin. Hon viste inte var det var, för hon hade aldrig sett något liknande. Men hon sa att de kunde vara en fistelgång och att vi skulle vara uppmärksamma för att den kunde "spricka". Hon sa att jag skulle testa smörja någon salva som man smörjer på männinskor när de har åderbrock. Men jag han inte köpa salvan för igår hade "knölen" spruckigt, och det är något varaktig vätkse bildning där .
Någon som haft ett liknade problem, och vad ska man göra?