MiniLi
Trådstartare
Min olycksfågel till häst står med en misstänkt fissur i skenbenet vänster fram, en vertikal eller spiralformad fattade jag det som. Det syns ”linjer” på röntgen som kan vara en fissur så nu behandlas hon utifrån det tills hon ska röntgas om.
Jag har aldrig varit med om detta innan, vore skönt att höra lite erfarenheter.
En väldigt noggrann och engagerad distriktsveterinär var ute i flera timmar igårkväll/inatt och lade ett stort stödbandage med träpinnar som spjälor. Det ska sitta fram tills omröntgen.
Brukar de vara bandagerade eller gipsade under hela boxvilan om det är en spricka eller är det främst initialt?
Nelly kan ju typ inte lyfta benet, hur ska man lyckas få henne på transporten när vi ska röntga om? DV sa att det vore bäst att göra på klinik och att hon får åka transport sålänge hon har detta bandage. Jag tänkte inte på att fråga hur hon ska lyckas ta sig upp i transporten..
Eller hittar de ngn teknik efter några dagar och blir mer smidiga?
Kommer säkert mer funderingar från mig framöver..
Jag har aldrig varit med om detta innan, vore skönt att höra lite erfarenheter.
En väldigt noggrann och engagerad distriktsveterinär var ute i flera timmar igårkväll/inatt och lade ett stort stödbandage med träpinnar som spjälor. Det ska sitta fram tills omröntgen.
Brukar de vara bandagerade eller gipsade under hela boxvilan om det är en spricka eller är det främst initialt?
Nelly kan ju typ inte lyfta benet, hur ska man lyckas få henne på transporten när vi ska röntga om? DV sa att det vore bäst att göra på klinik och att hon får åka transport sålänge hon har detta bandage. Jag tänkte inte på att fråga hur hon ska lyckas ta sig upp i transporten..
Eller hittar de ngn teknik efter några dagar och blir mer smidiga?
Kommer säkert mer funderingar från mig framöver..