Fiskspelet

Spirit

Trådstartare
Jag hittade fiskspelet på loppis för några dagar sedan.

Hade själv ett som liten, dottern tycker det är hur kul som helst. Men nu undrar jag, fanns det inte någon sorts regler på i vilken ordning man fick hiva upp dom små rackarna?

Typ gult spö - gula fiskar
Grönt- gröna fiskar osv??

Kan erkänna att dottern slog mig med hästlängder ikväll när vi spelade, men hon håller iofs i själva ploppen & stoppar den i fiskgapet :p

Bild på kvällens aktivitet så ni vet vilket spel jag menade.

531194_10150801631349042_751749041_11525859_465930752_n.jpg

Sv: Fiskspelet

Åh, nostalgi :D.
Det där hade jag när jag var liten, det var superkul. Dessvärre minns jag inte reglerna, men det där att man ska ha upp fiska i samma färg som sitt spö låter ju logiskt.

Åh det är så kul! Vi köpte ett på ullared i vintras som är flitigt använt!

Vi brukar mest köra på vilka fiskar som helst tills alla är uppe och den som har flest vinner, fast dottern är inte så haj på alla förgerna än heller:p

Vi högg oxå allt som gick oavsett färg. ;)

Läste på kartongen men hittade ingen text & det fanns ingen lapp med i spelkartongen.

Men då får det blir man tar fiskar i samma färg som sitt spö :p

Nostalgi :love:

Kunde inte låta bli att googla lite, och hittade detta på en engelsk sida;

In Hook-A-Fish, players race to catch all of their fish that are swimming around in the pond. This electronic fishing game is great for building hand-eye coordination and matching skills. Turn it on and the colourful fish swim around. Players try to hook the fish that match the colour of this fishing rod. If you hook an opponents fish, it's catch and release!

Så det är ju precis som du skrev, att man ska pricka sin egen färg, och vara snabb som attan! :D

Nostalgi :love:

Kunde inte låta bli att googla lite, och hittade detta på en engelsk sida;

In Hook-A-Fish, players race to catch all of their fish that are swimming around in the pond. This electronic fishing game is great for building hand-eye coordination and matching skills. Turn it on and the colourful fish swim around. Players try to hook the fish that match the colour of this fishing rod. If you hook an opponents fish, it's catch and release!

Så det är ju precis som du skrev, att man ska pricka sin egen färg, och vara snabb som attan! :D

Åhh tack :bow: Precis som jag misstänkte :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka