Fisk till damm

Centaur

Trådstartare
Vi har en damm i vår trädgård som vi funderar på att köpa fisk till. Det finns några fisker i dammen nu, men har ingen aning om vad det är, dom har iaf funnits där sen förra sommarn då vi köpte stället.

Dom måste alltså ha överlevt vintern.. Kan jag ta det som ett tecken på att dammen Inte bottenfryser??? Dammen är väl ungefär 15x15m skulle jag tro.

Det finns naturligt tillsig (stort berg ca 100m från dammen som vattnet rinner nerför) och på andra sidan rinner dammen ut i en liten bäck. Är det tillräckligt med rörelse eller är pump ett måste?? Det finns ju som sagt fisk där nu, och dom har levt minst ett år utan vare sig pump eller foder. Vet inte vad det kan vara för fisk, typ mört el något kanske??

Slutligen, vilken typ av fisk ska jag ha, och vart kan jag köpa den? Den bör vara tålig och kunne övervintra ute.

Sv: Fisk till damm

Och vart kan jag köpa såna??? har googlat och kollat på blocket, men finns ju inget häromkring.. (bohuslän)

och är vattenkvaliteten tillräckligt bra? vill ju inte mörda fiskarna..:p

Sv: Fisk till damm

I välsorterade fiskaffärer. I göteborg borde det finnas en hel del.

Om du ökar på fiskantalet skulle jag säga att du med fördel använder pump och filter av något slag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka