Fint besök!!

T

Tiggertjejen

Igår på morgonen/dagen tyckte mamma att hon hörde en katt men tog det som att det var bara för att hon var van vid att Tilda jamade nere från källaren vilket han gjorde ibland. Men senare på kvällen så sprang en röd katt upp på ovanvåningen, han kom från källaren.

Han var lite skeptisk mot hundarna men det gick ganska bra. Men vems katt var det? Han åkte visserligen ut senare då min pappa fick utslag, denna katten var helt mager men nu så har han fått mat utomhus, misstänker att det är en sommarkatt eller något i den stilen. Kan ju vara grannens men jag tror inte att deras katter skulle vara så magra. (kan ju behöva avmaskas).

Vi har ju våran dörr öppen alltid så hundarna kan gå ut och in ur trädgården som de vill....

Men vi får se, har inte varit hemma idag så jag vet inte om katten är kvar.

Sv: Fint besök!!

I Sverige är det praxis att man tar in alla katter man kan. Men i USA är det mycket vanligt att de sköter om de hemlösa/förvildade ute. De får bra resultat, menar de. Man ser alltså till att de har nåt varmt skydd, ev typ hundkoja, och matar de ute. Ev. vaccinering och så.
Denna här är säkert ingen förvildad, han måste ha haft hem.

Var snälla, hjälp honom nu när han självmant söker hjälp. Kan inte dina föräldrar ta honom / ute eller inne, och inte känner någon, så kontakta ett katthem åtminstone...

Sv: Fint besök!!

Vi gav honom mat utomhus men jag såg honom inte igår. Vi har ett garage som han kan bruka hur mycket han vill men eftersom pappa inte tål katter så kan han ju inte vara inne alltid. Sen så hann vi inte kolla om han var kastrerad. Men vi får se, dyker han upp igen så är det självklart vi tar hand om honom på något sätt.

Liknande trådar

Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 639
Senast: Lupin
·
Katthälsa Det är så att vi har tre katter för tillfället och vi vet inte alls hur vi ska göra med den äldsta längre.. Rasmus, som han heter...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: soffa
·
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 572
Övr. Hund En av våra grannar äger en jättesöt, glad och trevlig finsk spets. Tyvärr så kan man ibland få för sig att det är hela kvarteret som...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Ciindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama