Finns det några under 18 som kör??

J

Jossan_91

Hej jag är en tjej på snart 15 år.
JAg undra om det finns någon som är "ungdom" som kör.
Jag tycker det är väldigt tomt med sånna.
Jag är offtas bland dom ungaste på tävlingarna och det är skit tråkit.
Jag ha r en kompis som tävlar och hon är snart 15 hon med, men det är typ bara vi eller??
Finns det några mer så hör av er så vi vet att ni finns!!!
Jag vill järna ha mer ungdomar på tävlings platserna.
Dom vuxna är såååå tråkiga.

Tacksamma för alla svar!!
Jossan

Sv: Finns det några under 18 som kör??

Hej Jossan,jag är 13år och kör!:bump: jag går med i en klubb,där är vi ca 10ungdommar som tränar och tävlar någrea dagar i veckan.Jag vet JÄTTE många som är under 18år som kör.:)
kram jonna

Hej Jonna!
Vad kul!
Vart tränar ni?
För em tränar ni?
Ska ni tävla nått i sommar??

Kram

Hej! :D ja jag är 16 och ja håller med dej:P hahah ja har altid vart den enda under 18! :P på dressyrtävlingen var det jag med min shettis mot 6 halvblod och nordsvenskar vars kuskar var 40 + hhahah! ja tycker de skulle va kul med lite mer ungdommar ;)

Okej ;) !
Det är bra, nu när jag vet att det finns mer undgomar en jag och sofie och en kille spm heter mattias.
Det är typ så.:cry:
Alla över 40 år liksom.:(
Inte kul!!
Men vart tävlade du din dressyr??
Kommer du att tävla mer nästa år??

Tur att vi ungdomar finns eller hur :D

Mvh
Jossan

Hej jag tävlade på rölagg :) KM hehe det va inte så lätt att mäta sig med alla halvblod och vuxna kuskar som kört hela sitt liv ;) Och dommaren verkade inte så förtjust i en shettis bland alla snygga halvblod och kallblod hahah men de struntade vi i ;)
Ja jag ska köra nästa år med! :)
Ja eller hur tur att vi finnns! :D det behövs friskt blod i körsporten som jag tycker är en "stenålders" sport i mellan åt, den är nog mer tillför vuxna! :) Men va gör det! ;) Nästa år ska ja visa dem att ja och min shettis minsan också kan vara duktiga fast ja är 16 och hon är shettis! :D hehe hur länge har du kört då?

Nu har jag ju blivit "vuxen", men än så länge har jag bara tävlat som junior. Här är det faktiskt ganska många unga som kör, finns alla åldrar från 12 till 60! När jag körde msv var jag ju dock den yngsta med minsta hästen men det gick ju bra ändå då vi tog hem ett senior-DM-guld! Hos oss är det många familjer som håller på tillsammans så därför kommer återväxten och unga kuskar genom de mer rutinerade kuskarnas barn. Det är bara att stå på er och träna!! Ålder och häststorlek har ingen betydelse!!

Okej! Grattis!! :D Ja som sagt jag bryr mig inte om jag är yngst och har den minsta hästen, och om ja igentligen är ponnytravkusk som jag direkt fick höra inte var nån körsport utan där "Åkte" man bara häst... :S Jag tänker satsa än då! :) Min Shettis tycker att det är kul och jag med, och dessutom så verkar hon kunna det här ganska bra! :)

hej! Jag är 17 år och kör. det började med ponnytrav, men nu är det vanlig körning som gäller Dock har jag inte tävlat riktig tävling, utan bara träningstävling. men så groomar jag åt mina kusiner 14 och 17 år, o de tävlar på.

Jag är 17:) fast jag har aldrig tävlat, men målet är väl att komma ut på nån liten tävling till slut. :banana:

Hej,vi har ett uppe håll till i mars:mad: Vi håller på att ta brons märket,har tagit koppar och järn! till hösten/vintern ska jag ta licens ponnie.Så jag har inte kommmit ut på tävlingar men vänta bara!:banana:

Hur tar man dem märkena?? :D

är 16, och kör mest bruksinriktat...har försökt komma ut litet på tävlingar, men det har blitt bruks DM änsålänge bara...hoppas på coh komma ut mer framöver kanske...:D

Jag har kört på dicpens när jag vad 11 annars har jag tävlat sen dess..
Vi ska vissa ätt vi bäst!! :devil: ;)
FÖr det är vi :banana:
Mvh

JAg är också uppvuxen bland äldre, men när jag födes var det några yngre som körde, men nu rä dom också vuxna och dom andra är så pass äldre så dom får inga mer barn.

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 056
Senast: AW
·
Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Körning Kommer ni ihåg mig med den musblacka fjordingen? Vi fick ju till sist fram papprena på henne och istället för att vara 12 år visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 094
Senast: gadriel
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka