Finns det någon med "Äkta" Skogis...

S

Sisikarlstad

Hej jag är NY här inne!!

Jo jag undrar om det finns någon här inne som har någon "Äkta" Norskskogkatt alltså ingen Norskskogskatt.

Själv har jag Skogisuppfödningen S*Silverfåran´s i Karlstad.

Lite kuuuul o lära känna lite NYA Skogisägare :bump:

:banana:

Sv: Finns det någon med "Äkta" Skogis...

Vi har haft en hel hög, tyvärr ligger uppfödningen på is för tillfället. Men hemma hos min far finns 3 st, och hos min mor tyärr bara en nu mera =( Stamnamnet som står på mina föräldrar är S*Labbåskattens. Det var ett par år sedan vi hade sista kullen.

Mina föräldrar har tre stycken. Två är egen uppfödning. Jag och mamma hade väl planer på uppfödning i liten skala, och registrerade stamnamnet S*Alauda's, men det blev bara en kull, det var för svårt att skiljas från bebisarna. :p

Sjövikens Ludwig:

luddejul07.jpg

S*Alauda's Aravis och S*Alauda's Akasha:

systrarna01.jpg

Mamma S*Hvorup's Zammet, som tyvärr dog i akut njursvikt bara sex år gammal. Det är snart fyra år sedan och jag saknar henne fortfarande. :cry:

zammet.jpg

Åh...svartsmoke står på listan! :love:

Familjen hade en liten uppfödning förr med utställning, kattungar o hela kittet! Nu är katterna gamla o lever loppan som pensionärer. De fick följa med mig när jag flyttade hemifrån som sällskap o nu, jaa, de får aldrig flytta hem till morsan igen!

Ja, mina är äkta skogisar o dom kommer från Folch de cardona i Rom. Jag tyckte det skulle vara roligt att ha en nordisk ras men jag kan inte tänka mej att ha ungar eftersom jag reser så mycket, så jag har två hanar. Den ene saknar en viktig "detalj" dock: svansen SNYFT!! Var tvungen att amputera hans sköna "damm-vippa" då den var förlamad efter en olycka. Han ser nu mer ut som en cockerspaniel då han är svart-vit fläckig, så han är väldigt gullig ändå, min lille björn...
Dom heter Keanu o Unik (Remo hos uppfödaren) och dom ÄLSKAR varandra: dom slickar o gosar o brottar o jagar varandra dag o natt!
Det är en helt underbar ras då dom är lättsamma o väldigt snälla o tåliga. Pälsen är väldigt vacker o jätte mjuk, men den sköter sej i stort sätt själv, förutom på våren när dom fäller, då kan det bli lite tovor i armhålorna. Jag badar mina ibland eftersom dom har ganska mycket vitt o dom är jättesnälla i badet, gillar VARMT vatten! Mina har också skött sej exemplariskt på resor (flyg, bil) och hos veterinären säger min vet "det här är ingen KATT!" för att dom är så snälla! (för att få den lille att sluta spinna fick veterinären sätta en äcklig trasa framför nosen så att han äntligen kunde lyssna på hjärtat!)
Helt klart en underbar ras!

Jaa, de är underbara! :love: Skulle aldrig kunna "byta ner" mig!

Mina föräldrar har tre stycken. Två är egen uppfödning. Jag och mamma hade väl planer på uppfödning i liten skala, och registrerade stamnamnet S*Alauda's, men det blev bara en kull, det var för svårt att skiljas från bebisarna. :p

Sjövikens Ludwig:

luddejul07.jpg

S*Alauda's Aravis och S*Alauda's Akasha:

systrarna01.jpg

Mamma S*Hvorup's Zammet, som tyvärr dog i akut njursvikt bara sex år gammal. Det är snart fyra år sedan och jag saknar henne fortfarande. :cry:

zammet.jpg

Åh vilka fina katter du har!!!!

Själv väntar vi kissebabisar denna vecka o det är så spännande va det blir o hur många!!!

Hur får man in kort här under inlägget????:confused:

vaddå äkta norsksogskatt? antingen så är det väll en skogis eller ej?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Övr. Katt Hej! Tänkte höra om ni har några bra tips på hur man vänjer ett gäng fega katter vid hund. Vi har i dagsläget tre katter i åldrarna 2-8...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama