Finns det lag/rekommedation om detta??

J

JK+T

Hej,finns det lag eller rekomedation om att hästen måsste undersökas/"besiktigas" av veterinär 1 eller flera ggr om året??
Min häst som jag har hafft i 10 mån.
Har alldrig blivit "kollad" av vetrrenär.Hur gör ni?:confused:

Sv: Finns det lag/rekommedation om detta??

Nä jag kollar inte mina hästar hos veterinär om det inte behövs. Visst vet kommer ju o vaccinerar en gång om året men nån hälsokoll gör jag ju inte

Vem har påstått ngt sånt? Det finns ingen sån lag.

uppsöker veterinär när det finns något att uppsöka för ;) kollar tänderna varje år och vacc.

iofs. så gör vet. hälsoundersökning minst en gång/år på min gamla ponny (hon är 36 år) för jag tror inte jag är kapabel att "se" när det gäller henne :angel:

Vi gör likadant med vår gamla hingst..
Minst en gång /år så går vet. igenom honom.
Sedan är det löpande kontroller när dom kommer i andra ärenden..

Detta för att få en objektiv bedömning.

AM

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka