Finns det kattluckor som öppnas åt sidan istället för uppåt?

Riru

Trådstartare
Till inomhusdörr. Läste på hundforumet att det kan vara klämrisk(fastna med huvudet) med luckor som öppnas uppåt men det kanske aldrig händer med katter?
Jag hittar bara vanliga kattluckor.

Lyaluckan finns i storlek anpassad till katt, men jag har ingen aning om den går att montera på en innerdörr (antar att det är det du menar när du säger inomhusdörr) eller om det bara är ytterdörrar som gäller. Om du kontaktar tillverkaren kan du säkert få svar på det.

@Invicta Men åh det var ju den dörren jag läste om på hund men kollade inte upp om det fanns andra storlekar, såg nu att det fanns en kattdörr. Men sidan var så svårläst så jag får sätta mig ner och kolla närmre vad den skulle passa i för dörr när jag får tid.
Och ja, en helt vanlig innerdörr är det.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Flixon
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka