Finns det inget jag kan göra?

M

muppen

Jag och min sons pappa har gemensam vårdnad, vilket jag ångrar i dagsläget.

Ända sen vi gick isär så har det varit problem och strul. Han uppför sig som en ansvarsfull pappa i perioder och i vissa perioder vägrar han ha våran son. Hans lägenhet är oerhöert äcklig och vidrig vilket har gjort att jag vägrar hjälpa till med hämtning och lämning eftersom jag avskyr att sonen är i den röran. Men det känns att ju mindre jag vet om, desto lugnare blir jag. Jag har fått reda på att sonen åker utan bilbälte, och även suttit i hans pappas bil när den varit igång medan hans pappa har hämtat saker i lägenheten. Inte heller har han lyssnat på att sonen är överkänslig mot en viss matprodukt utan har fortsatt gett honom denna matprodukt trots läkarintyg.
Nu har hans pappa skaffat sig en pundartjej som var påtänd ihop med sonen sist han var där. Så fort jag fick reda på att hans tjej var påtänd så skrev jag att sonen skulle hem omedelbart. Hans pappa vägrade först och sa att han skulle ringa socialen om jag inte lät honom ha umgänge med sonen. Han får ha umgänge med sonen och han får ha en pundare till tjej men hon ska inte vara påtänd när sonen är där! Enligt sonens pappa så gör han vad han vill i sin lägenhet. Nu har han dessutom ingenstans att bo, men det vägrar han berätta för mig utan jag har fått reda på det av en gemensam kompis.

Jag ringde familjerätten i veckan och berättade allt. Hon berättade att jag hade 2 val ; anitngen skicka iväg sonen och fortsätta ha det som det är eller hålla sonen hemma. Håller jag sonen hemma så kan hans pappa gå vidare till domstol och få domstolsbeslut på sitt umgänge. Kvinnan på familjerätten tyckte inte att det gjorde något att tjejen var påtänd i närheten av sonen eftersom jag inte visste med säkerhet att hon tagit något. Men jag har följt denna tjej i flera år och vet att hon är tung pundare. Vet att hon är dokumenterad på socialen i hennes hemkommun.

Finns det verkligen ingenting jag kan göra??

(väljer att skriva under anonymt nick men finns på buke i vanliga fall. Kommer inte bekräfta vem jag är även om någon misstänker. Tråden är till för att hitta en bra lösning för sonen)
 
Sv: Finns det inget jag kan göra?

Jag hade gått till familjerätten och krävt ensam vårdnad. Eller tja man får väl ta det via rätten. Jag hade inte lämnat iväg barnet på det viset.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 056
Senast: Snurrfian
·
Äldre Sonen + kompis var ute och körde moppe. Kompis lånar sonens moppe och kör en sväng. Sonen vill då låna kompisens moppe men får inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 806
Senast: Girasol
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 259
Senast: krambanan
·
Övr. Barn Det blev lite långt...hade nog lite behov av att ösa ur mig... Min mamma ska till Soc imorgon då fadern till min nioåriga bror begärt...
Svar
8
· Visningar
1 765
Senast: tipex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp