Finnes inte hästen i www.blup.se

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Trollmorsan
  • Startdatum Startdatum
T

Trollmorsan

Vad kan det finnas för skäl till att jag inte finner en häst i www.blup.se. Den är 3 år gammal och visad som föl. Obs! Jag har sökt på rätt namn. Mamman skall ha haft fler avkommer men verkar som ett helt gäng av dem inte är med.

Sv: Finnes inte hästen i www.blup.se

Det vet jag, men jag trodde alla registrerade hästar fanns i den databasen. Hästen finns inte med alls...

Alla reggade finns inte med, bara de allra flesta. Antar att det är för att databasen inte är helt färdig ännu.

ok, bra. Tänkte det kunde vara en häst som inte hade alla papper ok- betalda hingstavgifter etc. Men då å andra sidan borde ju inte hästen kunnat visas som föl då, eller?

Lite OT men gäller www.blup.se .
Är det något fel på sidan eller har dom ändrat den? Så där såg den inte ut nyss i alla fall.

oj! Vad skum sidan såg ut! Så såg den inte ut sist jag kollade....?

Japp,d et gör det för mig med nu, måste ha varit ngt tillfälligt.

Blup-sidan är tyvärr mycket ofullständig.
jag vet inte vem som jobbar med att göra den korrekt och fullständig. Långsamt verkar det iallafall gå, väldigt långsamt.

Ja, det är ganska synd. Men kan tänka mig att det är MÅÅÅÅNGA hästar som skall läggas in och att det tar sin lilla tid....

Blup-sidan är tyvärr mycket ofullständig.
jag vet inte vem som jobbar med att göra den korrekt och fullständig. Långsamt verkar det iallafall gå, väldigt långsamt.
Kan inte annat än hålla med dig :D
Jag meddelade massor av uppgifter om hästar som fötts upp och ägts av vår familj, exporterade ston/valacker osv osv och bifogade massor med papper i Februari 08, men än har inga uppgifter införts.

Lite händer det trots allt:)

Min hästs icke godkände mormorsfar har fått sin stam och hon har fått fler led, andra icke godkända hingstar har fått sina stammar, och ett sto fött -72 har blivit av med sin avkomma e en hingst som var verksam på 30-talet.

ok, bra. Tänkte det kunde vara en häst som inte hade alla papper ok- betalda hingstavgifter etc. Men då å andra sidan borde ju inte hästen kunnat visas som föl då, eller?

Visst kan hästen ha visats som föl ,man har ju inte oftast fått någon registrering då dvs Passet :)

Men hästen måste ju nu ha ett registreringsbevis och då är alla avgifter betalda om den är 3 år .

Mvh Mia

Just som föl kan du nog visa hästen utan att avgifterna är betalda eller hästen registrerad. Vet du hästens registreringsnummer?

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Bison
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka