Finish line

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Någon som har erfarenheter av Finish Lines produkter? Jag är mest intresserad av U-7 till min polle med magsår. ( Inte som behandling för han får Gastrogard men ev efter avslutad behandling som en hjälp på vägen) Givetvis i samråd med vet!

Men alla erfarenheter av märket mottages tacksamt. Det låter ju väldigt bra när man läser om det!

Sv: Finish line

Mina två fullblod får thia calen som är lite lugnade helt suverän!
Den ene är krubbitare när han inte får thian krubbar han som bara den och när han får nästan inte alls.
Har även gett fluid action ledmedel men upplevde ingen skillnad.

Vad intressant... Kanske ska tipsa en stallkompis om det. Hennes häst krubbiter som en bäver :laugh: Kul att det funkar så bra för dig!

Det är inte så att du förväxlar träätning och krubbitning (vad jag vet krubbiter inte bävrar, de gnager/äter på träd)?

Ett tips angående magsåret är att anpassa foderstaten så bra man kan!

Varför har hästen fått magsår?

Har ingen erfarenhet av finish lines produkter!

Men vet en häst som blev kvitt sitt magsår med en foderstat bestående av följande:

Lucernpellets
Vitafor Derby
Rapsolja
Mineraler

Viktigt är också att hästen har tillgång till grovfoder efter intag av eventuellt kraftfoder och att hästen äter något kilo grovfoder innan träning!

Hästen har fått sitt magsår efter att ha haft tarmarna fulla med sand. Det är nu bortaget på klinik. Foderstaten är väl anpassad. Han har fri tillgång till grovfoder dygnet runt. Förutom det så äter han betfor och linfröolja eftersom han gick ner sig väldigt mycket när han stod på klinik.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Katthälsa Just nu pågår "Projekt renovera Dimma" som bland annat innehåller fixa tandsten, hitta ett bättre foder och en gång för alla få bukt med...
Svar
8
· Visningar
1 100
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025