Finaste banan!

W

Wiiie

Vilken är den finaste terrängbanan du har ridit på eller sett? :banana:

Sv: Finaste banan!

finaste jag ridit.. trossnäs.
de är en terrängbana för mej.. skogen.. =D
banor på bara åkrar e såååå trist

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Jag får väl erkänna att jag är förtjust i vår glesa tallskogsbana oxå hoppa i skogen men ändå någorlunda publikvänligt. Underlaget är super.
Sen är jag lite svag för banor med udda hinder och lite flashigt typ Ribban och Baldersnäs :D Även om klasserna är klart över min nivå:smirk:

Finaste jag har ridit på är Vinslöv, går både i skog och på ängar:)

Finaste jag har sett är nog Övedskloster, speciellt om man räknar med hela stället. Dressyr på gräs framför slottet tex. ;)
Men jag har inte sett så många olika ställen än, kanske ändrar mig efter nästa säsong.

På ponny står det mellan trossnäs och sämsholm kan inte rikigt bestämma mig.:p

På häst så är den bästa hittintills öveds bana tror jag:banana:

Jag tycker Boxholms bana e såååå fin! Igenom skogen å backar å "floden" eller va man nu kallar det!! Jätte gulligt..
Tycker om Romelåsenens bana åxå, som e stor gryta! Jätte bra träning för hästarna me dom backarna!!
Men de e flera banor som e jätte roliga att rida!

Den finaste jag har ridit var Uddens *-iga lag-smbana i år. :banana: Den var verkligen suverän att rida :bump:

Är helt klart förtjust i Vinslövs bana.
Men jag är även otroligt förtjust i Gärds. Mest för att hoppningen och dressyren håller så hög standard. Terrängen är lite gammalmodig, men helt OK.

Gillar inte slingriga banor inne skog. Det ska vara stooora fält som är galoppvänliga. :D

PrinceFair skrev:
Den finaste jag har ridit var Uddens *-iga lag-smbana i år. :banana: Den var verkligen suverän att rida :bump:

:bow: :bow: :bow:

Tycker åxå om våra banor!
Jag tycker de e bra me både fält å lite skog!

Håller med. Tyckte mycket om boxholms bana nu när jag var där i somras.

Vinslövs är oxå rätt så trevlig.

men trossnäs är galoppvänlig.. inte är den slingrig iaf..
dock har jag bara ridit ponny och trossnäs o örebro är de längsta söderut jag varit.

Bonn/Tyskland :love:
Wiesbaden/Tyskland
Hoege Mierde/Holland
Baldersnäs
Knuthenborg/Danmark

Och säkert någon men som jag kommer på i efterhand.

Jag va på ung-häst VM:et i Frankrike, Le Lion D´Angers. Finaste terrängbanan jag NÅGONSIN sett!!! :)

Boxholm och hermanstorp är fina, dock på helt olika sätt. Sämsholm är också fint, synd bara att de lägre klasserna där inte får rida där det är som vackrast....;)

Trossnäs gillar jag iofs, trots att det är i skog. Men jag har svårt att hålla tiden på en sådan bana. Men trossnäs har alltid så välorganiserade tävlingar. Helt otroligt bra är det :)

Jag tycker att Sämsholms bana är oerhört fin och hela anläggningen är välskött! De gjorde ett superjobb med tävlingarna i våras!

En bana som jag tyckte var himla fin var Snogeholm, men där är inga tävlingar längre.Synd, där kunde de få till det med lite större klasser.Bollerup hade också fin bana.

Har inte ridit på SÅ många banor men älskar dock tävlingsbanan uppe i Leksand...
Rimbos va också fin med sandslingan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Terrängbanan i Versailles har beskrivts som den vackraste de sett av både ryttare och ledare på plats i Paris. Under söndagen är det...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
133
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka