Finadyne...

Bellapops

Trådstartare
...har ju varit på tapeten i dopingdebatten.
Min häst har idag fått en förpackning som han ska äta under fem dagar.
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenheter av detta omtalade läkemedel. Positivt/negativt, vad som helst. Jag är nyfiken helt enkelt.

Sv: Finadyne...

Jag har fått Finadyne ett par gånger till fångponnyer, samt vid hornhinnesår som smärtstillande. Finadyne är dyrare än Fenylbutazon men enligt min erfarenhet hjälper det bättre.

kessy skrev:
Jag har fått Finadyne ett par gånger till fångponnyer, samt vid hornhinnesår som smärtstillande. Finadyne är dyrare än Fenylbutazon men enligt min erfarenhet hjälper det bättre.
Dessutom är det lättare att ge, smakar inte lika illa som butta.

Se bara till att fodra det direkt i krubban dvs INTE i några foderhinkar! Allt för att inte obehöriga ska komma åt det och låt ingen låna din box.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 347
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 146
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka