Fin vagn direkt?

kolblakkur

Trådstartare
Snart dags för inkörning av mina två unghästar. Mycket bus, brall och nerver i dem, speciellt en av dem :crazy: Så därför undrar jag vad ni tycker är bäst: en lite billigare vagn i början (1:a året) och en dyrare, bra, finare vagn sedan - eller köpa en kanonvagn redan från början och riskera att den blir skadad :crazy:
Budgeten är i stort sett obegränsad.

Sv: Fin vagn direkt?

Jag skulle INTE köpa ny dyr vagn direkt.

Min lilla Joystick Diablo kommer att få en "mindre fin vagn" till inkörningen..
Tror inte mitt försäkringsbolag vill ersätta flera skadade vagnar åt mig..
3 vagnar har jag havererat sen november 2005. Dock ej med unghäst men ändå..

Anna-Carin

Snart dags för inkörning av mina två unghästar. Mycket bus, brall och nerver i dem, speciellt en av dem :crazy: Så därför undrar jag vad ni tycker är bäst: en lite billigare vagn i början (1:a året) och en dyrare, bra, finare vagn sedan - eller köpa en kanonvagn redan från början och riskera att den blir skadad :crazy:
Budgeten är i stort sett obegränsad.

Om budgeten är så gott som obegränsad är det väll bara att köpa den man vill ha. Skulle jag ha det så bra skulle det bli en tidaholmare på studs (maraton).

Billig men robust:idea:
Typ nått stadigt hemmabygge?:angel:
Tycker du ska köpa en bra vagn iaf, inte den finaste/dyraste du hittar men nått som är säkert.
Trist med olyckor pga dålig vagn ju:crazy:

Billig men robust:idea:
Typ nått stadigt hemmabygge?:angel:
Tycker du ska köpa en bra vagn iaf, inte den finaste/dyraste du hittar men nått som är säkert.
Trist med olyckor pga dålig vagn ju:crazy:

Troeds inkörningsvagn tycker jag är kanon.

Skulle inte köpt en ny fin vagn, skulle köpt en billig och sparat resten av pengarna och sen köpt en ny fin

Jag har beslutat mig för en vagn i runt 5000kronorsklassen, dvs en tredjedel av det jag tänkte lägga på en vagn lite senare framöver.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 219
Senast: As_Vegas
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Dressyren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka