gul_zebra

Trådstartare
Alltså jag döööööör av tristess, har ingen energi till att faktiskt göra nånting. Så - film.
Jag är mest på humör för typ... Vad ska man säga, traumatiska filmer typ? Tänk Captain Phillips eller Man on fire, där det faktiskt händer nånting typ hela tiden, och som slutar sååå jäkla bra. Sånt! Gripande, spännande, dramatiskt. Brukar annars gilla diverse gripande drama i stil med 127 timmar, Philadelphia, 7 pounds, lite sånt - men det händer för lite i de.
Tips?

Alltså jag döööööör av tristess, har ingen energi till att faktiskt göra nånting. Så - film.
Jag är mest på humör för typ... Vad ska man säga, traumatiska filmer typ? Tänk Captain Phillips eller Man on fire, där det faktiskt händer nånting typ hela tiden, och som slutar sååå jäkla bra. Sånt! Gripande, spännande, dramatiskt. Brukar annars gilla diverse gripande drama i stil med 127 timmar, Philadelphia, 7 pounds, lite sånt - men det händer för lite i de.
Tips?

Tänkte just rekommendera 127 timmar. :p
Men läste bättre sen.
Mysterious Skin är också bra.
En sån film som fastnar. Jag såg den för flera år sen. Så minns inte om det var fullsmockat med "action".
Men den var gripande och fastnade.

Dallas Byers Club är också bra! Lite mer känd..

Vill man gråta ska man se "My sisters keeper". Den är så otroligt bra.
Gällande action så gillar jag "Taken och Taken 2" med Liam Neeson.

Sen gillar jag gamla godingar som "Midnight Express och Bangkok Hilton"

Tack för tipsen!
Jo 127 timmar är heeeeelt underbar, men det händer för lite för att passa nuvarande humör, den känns mer... Vad ska man säga, psykisk? Jag gillar psykiskt men ser gärna nånting hända också :p

Taken är awesome, my god! 2an däremot, fyyyyyy :p

//Zebra som plötsligt fick ett jäkla sug efter att se Schindler's List istället, men orkaaaaa :arghh:

Nyckeln till frihet, min absoluta favoritfilm.

Annars tropa de Elite, big Fish, blood Diamond, requiem for a dream, Django.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka