Filmtips mottages tacksamt

MidnightSoul

Trådstartare
Iochmed senaste 6 dagarnas drama, skit och vette tusan allt är jag helt slut och paj känns det som.

Så skulle tacksamt ta emot lite filmtips som tar bort hjärnaktiviteten men inte kräver att man har full koncentrationsförmåga på. Gärna något som gör så att jag kan somna en liten stund för det har inte blivit mycket sömn alls nu.

Det jag vanligen tittar på är:
Äventyr
Action
Tecknat
Animerat
Kläddfilmer så som the dutches m fl.
Skräckfilmer förutsatt att dom inte är sådana som verkligen sätter sig i huvudet på en som the grudge och liknande
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

När jag är så där lite uppskruvad för att det har varit för mycket, då brukar jag se någon favvorit i repris.

Man behöver inte var med hela tiden, man vet vad som händer, men hjärnan kopplar bort från allt jobbigt

Sen finns några filmer jag obönhörligen somnar ifrån, som typ första Hulken-filmen
Jag har inte lyckat se hela en enda gång O_o
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Bra tips, påminner mig jag kan inte hålla mig vaken till Spindelmannen filmerna som kom ut för några år sedan. Ska absolut provas ikväll :)
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

*A Good Day to Die Hard (såg den igår, helt hjärndöd action dvs exakt vad jag var ute efter :p)

*The Expendables I&II (se motivering ovan ;))

*Battleship (sov genom bitar av den men missade inget... pojkvännen hade skitkul åt att jag somnade :meh:)

*Armageddon (gammal så man har förmodligen sett den men den är fortfarande bra hjärndöd action)
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Filmer man sett men ändå gillar, som flera redan sagt. :)

En sån film för mig är Nightmare before Christmas. Musiken hjälper till med sömnen om det är det man vill.

Filmer som behöver spänning från tittaren för att vara bra går dock bort, eftersom det kräver engagemang från en.
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Oh nightmare Before chrismas tror jag att jag har liggandes här någonstans, måste snoka reda på vart den kan ha hamnat :)
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Gillar du Nightmare before christmas går det ju alltid att titta på exempelvis Corpse Bride eller Beetlejuice också.

Annars ... tja, Fantasia? :D
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Fantasia är ju fööööööööör tråkig :

Beetlejuice var länge sen. Corpse Bride sitter jag mest å tänker på stackars tjej av någon konstig anledning *I is weird^^*
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Vid sådana perioder har jag sett McLeod´s Daughters, du vet en tv-serie från Australien. Den är så fin, men kräver inget av tittaren :D

Jag har sett säsong 1-6 och 8 och surade lite i går för att jagi nte hade säsong 7... av annan anledning tittade jag i min dvdhylla nyss och jag HAR ju visst säsong 7!! :o:D
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Har sett delar av den, den är ganska bra. Fasiken har ju inte tillräckligt med semester kvar för att kunna titta igenom 8 säsonger *dam*.
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Eller kräva ut mer semester eftersom dom där människorna pajade min och snodde massa tid :mad:
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Tips på några kostymfilmer!

The young Victoria
The Other Boleyn girl
The Painted Veil
Jane Eyre
Brideshead Revisited
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Oh flera jag inte sett. Underbart.

Skönt har jag nått att hålla mig ockuperad av resten av veckan :)
 
Sv: Filmtips mottages tacksamt

Hittade på youtube en serie som heter Ringer i 22 avsnitt som var helt OK.
Serien förlängdes inte vad jag förstår så det är väl därför man inte har läst om den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp