Fick hem den nya igårkväll men

orion_x

Trådstartare
När vi kom hem så gömde hon sig direkt under badkaret. Kom fram sen när vi släckte ner för att gå och lägga oss.
Hon är väldigt försynt. Kommer inte fram direkt till mkig, men vill gärna vara med. Vid plötsliga ljud blir hon osäker. Hon har dock legat i vår säng sen 3 inatt, och höll oss vakna till 5.30:devil: Så nu är jag döööööd:cool: Men ska man ta det lugn och försöka att inte härja omkring henne, eller ska man hålla på som vanligt. Hon piper ganska mycket.
Var orolig för att hon inte skulle fixa lådan, men var duktig och kissade idag vid halv tio när jag lyfte dit henne:bow:

Sv: Fick hem den nya igårkväll men

Jag skulle nog vara som vanligt men inte vara "för på". Då är det ju bara för henne att vänja sig hur allting går till från början så att säga.
Jag vet inte om jag tycker att det är så konstigt att hon gömmer sig på en gång, allting är ju nytt.
Jag tror hon kommer "ge med sig" efter ett tag, hon verkar ju göra framsteg redan enligt dig, som att gå på lådan fast du inte trodde det :)

Dock kanske jag skulle ta det lugnt med dammsugare och såna högljudda och läskiga saker.

Mja, dammsugare får vänta. Vi städade hela huset innan hon skulle komma;)
Hon piper ju en del och verkar vilja att man ska vara i samma rum. Får hon ligga i sängen med oss är hon trygg, men där kan vi inte ligga hela dagen;)

Jag har en lika dan, hon har iof bott här i ett år snart men hon är som din, gömmer sig om det härjas för mycket, piper som en stucken gris om hon inte får vara med men allt är på hennes villkor.
Jag brukar ignorera henne om hon själv inte söker kontakt dvs jag är inte "på" henne och grejar eller glor men om hon piper så tittar jag åt hennes håll och så har vi en liten konvensation;)

Lycka till med nytillskottet:D

Lev som vanligt men visa henne respekten att inte föra stora ljud i närheten av henne så hon skräms. Det tar lite tid, men förr eller senare kommer hon söka kontakt. Det viktigaste är nog att inte tvinga fram henne, lyfta upp o så, utan låta henne komma själv o bara klappa försiktigt. Prata massor med henne, sitt på golvet o snacka med henne osv. Då kommer hon snart att tina tror jag. Lycka till!

Ja vi försöker göra det. Hon vill inte sitta i famnen, men vill gärna leka. Ser hon oss inte så piper hon. Dvs hon piper nästan hela tiden eftersom hon bara ser våre fötter:angel:;). Men hon sover med oss i sängen hela natten.
Men det kanske är så att vi år avvakta bara. Blir så förkrossad av allt pipande som man inte vet riktigt vad hon menar med. För hon vill ju inte kela. Verkar mest som om hon vill att man ska sitta på golvet och titta på varje steg hon tar.

Hon vill nog bara att ni ska prata med er, hon blir säkert lugnad av era röster. Hon vill ha kontakt, men inte kroppskontakt riktigt ännu. Låt henne bara vara, hon klättrar nog snart upp i famnen på er i soffan o kelar. Kela med henne på golvet, sitt på golvet o snacka med henne osv.

När jag tog hem Pumba la jag en madrass på golvet framför kökssoffan där han gömde sig, o så låg jag där o kikade på tv, läste högt för honom o mig, la handen så pass nära att han kunde nosa o stryka sig mot den OM han ville. Så höll jag på några dagar (då han var helt förvildad), efter ett tag hoppade han upp o sov i soffan. Sen gick det fort när han väl tagit den kontakten.

Ha lite tålamod bara o ge henne chansen, utan att pressa henne, så kommer det gå skitbra det där. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 177
Senast: Avalbane
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 702
Senast: Nominous
·
Hundhälsa I Onsdags fick jag åka akut till Strömsholm med min dalmatiner som helt plötsligt inte kunde kissa. Uratstenar var min första tanke, var...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Min hund är 7,5 år, blandras Jack Russel/Dansk-svenskgårdshund. Väger ca 16 kg och är ca 37 cm hög så stor för de raser som är i honom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 264
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar