Fibergi Elit

T

TheDot

Hej! Är det nån här som ger sin/sina hästar fibergi elit? Varför? Vad består det egentligen av? Lite nyfiken!

Ha det bra! :bump:

Sv: Fibergi Elit

Nej, men Fibergi Bas.
Fibergi är ett muslifoder med halmhackelse iblandat.

Innehåll (kopierat från Fibergi's hemsida):
Knäckt havre, knäckt korn, microniserad majs, microniserade ärtor, mi-croniserat korn, sojamjöl, melass, vetehalm, linfrökaka, sojaolja, linolja, vitamin- mineral- och spårämnesblandning med bl.a. selen, B-vitaminkomplexet, E-vitamin, järn, koppar, magnesium m.m.

Själv har jag användt fibergi låg! En jag kände innan använde Fibergi elit till sina galopphästar! Min häst fick dock foderstrupsförstoppning av fibergin och därmed är jag skeptisk mot det fodret!

en i stallet ger i elit och flera i förra stallet gav elit. Jag ger själv låg till båda mina hästar och är mycket nöjd eftersom jag inte gillar pelltrerat foder så mycket.

info om fodret finns på hemsidan

Fibergi.se

jag är själv skeptisk mot färdigfoder och ogillar speciellt pelleterat så fibergi är bra, du ser vad du ger. just nu ger jag bara havre till min häst men har använt fibergi och är mycket nöjd!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 326
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka