Fiasko för San Moteur i Prix d'Amérique 2025

Björn Goop jagade sin fjärde seger i Prix d'Amérique.
Men San Moteur var för ivrig och galopperade två gånger om.
I stället vann Idao de Tillard världens största travlopp för andra året i rad.
– Han skämde ut oss i dag, men han får ladda om, säger en besviken Björn Goop.

Vadå hästen skämde ut oss :mad:
Du Björn Goop som tränare och kusk hade inte förberett din häst tillräckligt väl för ett sådant stort spektakel som det här loppet är
Du Björn Goop med all din erfarenhet borde inte skylla på hästen som väl inte kan räknas som jätteerfaren sju starter förra år livs 36 varav tre gånger på Vincennes och så råka ut för den här cirkusen
Nej jag tittade inte men har sett någon gång tidigare och det brukar ju vara kalabalik i kubik tycker jag
Hästen hade nog helst stannat i Sverige

Han var helt oreglerbar i dag. Han var inte i startmässigt skick som han betedde sig. Men man kan inte bara stryka hästen

Kan man verkligen inte stryka hästen i Frankrike? I Sverige händer det väl att hästen stryks om den blir för stressad/het och det är väl oftast kusk/tränare som tar det beslutet?

Så tråkigt när det skylls på hästen :down:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenskhoppet San Moteur, med Björn Goop i sulkyn, galopperade direkt från start i det prestigefyllda travloppet Prix d'Amérique på...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndag körs världens största travlopp – Prix d'Amérique. San Moteur är det stora svenskhoppet. – Nu är det nära. Det känns ruskigt...
Svar
0
· Visningar
57
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Björn Goop och San Moteur gjorde ett monsterlopp på V75. Nästa start blir Prix d'Amérique. – Han såg lysande ut och är min klara favorit...
Svar
0
· Visningar
55
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han var en av favoriterna i Prix d’Amerique. Men San Moteur galopperade i starten. – Han skämde ut oss i dag, sa kusken Björn Goop i...
Svar
0
· Visningar
74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka