Femgångsfrågor

Venus_in_Furs

Trådstartare
Jag har ett par funderingar angående att tävla femgång.

Det första gäller tempot i töltmomentet, finns det ett idealt tempo? Angivet står ju kort till mellan, men jag ser nästan aldrig någon rida i kort tempo (som i tölt och fyrgångs-klasser) utan alla verkar ju rida i mellantempo, mer gaedingakeppni-tempo. Kan jag få avdrag av att rida i verkligen KORT tölt?

Så undrar jag hur det fungerar med A,B,C-klass. Visst finns det inte C-klass i femgång? Om jag anmäler mig till en regional tävling så kör jag B-klass direkt?

Tacksam för svar:bow:

Sv: Femgångsfrågor

Tempot är precis som det står; kort- till mellantempo. Självklart får du rida kort tempo.
C- och B-klass är näst intill alltid ihopslagna nuförtiden. Det heter oftast B/C-klass.

/Malin

Liknande trådar

Islandshäst Jag har ett islandssto som är 12 år. Jag har haft henne sedan hon var 5 år. Innan hade jag en islänning som var en riktig töltmaskin...
Svar
17
· Visningar
5 231
Senast: Hedinn
·
Islandshäst Vad har ni för mål till nästa år? Vad är det ni skulle vilja uppnå? Har ni delmål och "slutmål"? Mina mål för 2016 är att få min goding...
2
Svar
24
· Visningar
6 513
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Islandshäst Hej!:) Finns säkert massor med kunniga människor här som är bra på tölt, så hjälp mig!! Det är såhär, jag har en fyrgångare med väl...
Svar
18
· Visningar
2 660
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?