Corax
Trådstartare
Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle göra rent den (noga, oljar osv). Trodde då att det var något överhettningsskydd som slagit på och tänkte inte mer på det.
Idag skulle jag klippa igen men icke. När jag trycker på On går den igång fint utan missljud men stänger av efter ca 1 sek.
Jag har inte kollat närmare på den utan tänkte samla lite tips och kunskap först.
Någon som har något förslag på vad som kan felas den och vad jag kan göra åt det?
Eller känner igen felet och kan berätta hur mycket det kostade att fixa?
Nu tror jag att jag kommer att meka själv men å andra sidan, är det ett enkelt fel som inte kostade så mycket att laga så är jag hyfsat lat...
Idag skulle jag klippa igen men icke. När jag trycker på On går den igång fint utan missljud men stänger av efter ca 1 sek.
Jag har inte kollat närmare på den utan tänkte samla lite tips och kunskap först.
Någon som har något förslag på vad som kan felas den och vad jag kan göra åt det?
Eller känner igen felet och kan berätta hur mycket det kostade att fixa?
Nu tror jag att jag kommer att meka själv men å andra sidan, är det ett enkelt fel som inte kostade så mycket att laga så är jag hyfsat lat...