Felaktiga resultat i TDB??

Tussinussen

Trådstartare
Är det någon annan som har råkat ut för felaktiga resultatuppgifter i TDB, och vad gjorde ni åt dom?

Jag tittade in på min hästs resultatsida och ser att i höstas deltog hon tydligen i en hopptävling 100 mil hemifrån med en ryttare som jag inte känner. :eek: Helt åt skogen förstås. Har kontaktat klubben ifråga och dom bekräftar att det blivit fel, dom skulle skriva till SvRF:s kansli och be om ändring. Jag har också gjort det. Inget händer.

Detta har förmodligen uppstått för att min häst och den här ryttarens häst har namn som liknar varandras. Men jag tycker ändå att det är själva f-n - när man kommer till en tävling visar man ju upp hästens pass, där är det väl meningen att man ska titta på härstamningen, för att kolla att den häst som tävlar faktiskt är den häst som är anmäld?

DESSUTOM så har vi tävlat härhemma för 2 år sedan och det resultatet står inte med. Jag står som anmäld men inte som startande. Har kontaktat klubben och dom säger att det blev en träta mellan dom och Förbundet över vilket filformat dom skulle rapportera resultat i, och att det är därför. Men vad jag kan se så står alla andra startande med, det är bara jag som fallit bort.

Nu heter det att "det går inte att göra något åt det".

Jag blir :banghead::banghead::banghead:

Vad ska man ha resultat i TDB för om inte uppgifterna i TDB stämmer, med resultat som inte är den hästens resultat, och icke-reggade resultat som faktiskt borde stå?

Jag kan väl inte vara den enda som råkat ut för detta? :(

Sv: Felaktiga resultat i TDB??

Jag hade faktiskt inte brytt mig så mycket om det.
Enda knaset jag kan tänka mig att det ställer till är om man är så högt upp i klasserna att man ska ha koll på kval.

Det som förundrar mig är hur det kan bli fel när man anmäler hästen för då använder man ju licensnummret.
Två hästar kan ju ha samma namn men inte samma nummer?!

- när man kommer till en tävling visar man ju upp hästens pass, där är det väl meningen att man ska titta på härstamningen, för att kolla att den häst som tävlar faktiskt är den häst som är anmäld?

Nej, man visar upp passet av den enkla anledning att vaccinationerna finns däri (dom flesta pass)
Identitetskontroll görs inte på rutin på tävlingsplats, det hade tagit alldeles för lång tid eftersom man måste titta så att den hästen man har med sig överensstämmer med konturdiagram eller chip.
Man behöver bara visa upp vaccinationsintyget i sekreteriatet, har men det på ett separat papper så är det också okej.
Däremot måste ju passet vara med iom dom regler som finns men det behöver inte visas upp mer än när dom ber om det i speciella fall.

Mao kan den som vill fuska visa upp en annans hästs vaccinationsintyg då det väldig sällan ens kontrollerar att det står rätt namn på det.
Jag skulle kunna sätta pengar på att man kan anmäla en häst och starta en annan förutsatt att man tävlar på ett ställe där ingen känner mig eller hästen.
Att prova detta är förstås inte att rekomendera!!! .........men det kunde ju förklara en del konstiga resultat.

Senast ändrad:

-

Jag skulle kunna sätta pengar på att man kan anmäla en häst och starta en annan förutsatt att man tävlar på ett ställe där ingen känner mig eller hästen.
Att prova detta är förstås inte att rekomendera!!! .........men det kunde ju förklara en del konstiga resultat.

Det har ju hänt mer eller mindre frekvent tidigare. Har varit flera diciplinärenden gällande detta.
Kan ju dessutom bli ordentligt fel med kval osv..

Min ena häst har resultat med en,för mig, helt okänd ryttare, fast han var hemma hela den dagen och stod i hagen :D Blev nog lite fel i resultatet

Liknande trådar

Fälttävlan Jag tänker alltså på de två fetmarkerade stycken nedan: "Tillägg/förtydligande i TR I 2011-02-23 Vid Tävlingssektionens senaste...
Svar
8
· Visningar
2 029
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 657
L
Tävling Finns det egentligen? Efter första tävlingssäsongen på lokal nivå i hoppning och dressyr, blir jag förvånad över att vissa klubbbar...
2
Svar
24
· Visningar
2 493
Senast: tictac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar