fel galopp?

K

klaraN

Hur känner man att man har fel galopp? har aldrig riktigt fått grepp om det! :P

Sv: fel galopp?

På min häst vet jag att höger galoppen kan vara lite skumpigare än vänster, men om du är helt osäker så kan du i början titta ner på inner framben och se om det är de som leder eller ytterbenet. Det ska vara innerbenet. Sen får du typ avgöra se om du känner någon skillnad på höger och vänster galopp.

Hästen brukar också kännas ganska obalanserad :p

Ja, precis. Jag tycker att man brukar känna det speciellt på kortsidorna eftersom de oftast då brukar bli mera kantiga och hästen blir spänd.:smirk:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I torsdags publicerade Svensk Galopps styrelse ett pressmeddelande om att Skånska Travsällskapet och Svensk Galopp återupptar...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama