Fel datum i vaccinationskortet

vinkelina

Trådstartare
som för övrigt har fel hästnamn på sig (veterinären som skrev ut kortet kunde tydligen inte stava)

Men till frågan. Pga vissa orsaker fick jag förra året göra om grundvaccinet på min häst (saknades en stämpel 10 år tillbaka) Allt bra så långt. Passade på att ge den tredje sprutan när hon var inne och betäckas, men hade inte med vaccinationskortet den dag vet kom. Så han skrev in datumet senare, och skrev såklart fel datum.

Det är korrigerat med tipex (ser för bedrövligt ut men vad kan man) Har inte tänkt så mycket på detta. Men KAN detta ställa till problem vid tex tävlingar (gäller ju ungefär samma regler i Finland och Sverige vaccinationsmässigt) Kommer troligen inte att tävla så mycket högre än klubbtävlingar mera då hon börjar vara lite till åren, men man skall ju aldrig säga aldrig

Sv: Fel datum i vaccinationskortet

Jag vet ju bara hur det är i Sverige och här är det ju de flesta arrangörer noga med vaccinationer, skulle jag sitta i sekretariatet skulle jag reagera om någon kom med ett "tippexat" intyg.

Det är bättre att veterinären korrigerar intyget, stryker över med ett streck så man fortfarande ser vad som stod där. Sedan skriver veterinären att datumet är korrigerat, daterar korrigeringen, signerar och stämplar. Nemas problemas.
Tipex rekommenderas mao inte, men kanske slinker igenom på en klubbtävling?

Inte så mycket man kan göra åt saken mera tyvärr. Huvudsaken är ju att hon är vaccinerad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka