Federweisser

kullerbytta

Trådstartare
Har någon en avkomma efter FEDERWEISSER 331318302494 geb. 1994 F. 166 cm v. Feiner Graf u. Lorina, v. Lungau ?
Flyinge erbjöd honom ett år, men sen gick han till hoppning tror jag.
Jättetrevlig relativt liten och rörlig hingst med stor utstrålning. Görel eller någon annan kanske vet något om stammen?
Eva

Sv: Federweisser

Rotade fram en gammal tråd och puttar lite grann! :D
Är också nyfiken på den stammen! Framförallt fadern!

Vad jag kan se finns han i Tjeckien nu på naturlig betäckning.
http://www.szpnj.cz/prvovyroba.html
Celle har fryst till salu efter honom för 250 € per dos.
Han är Hannoveranare f.94 fux. Hans tyska index är mycket bra, 145 i dressyr och 124 i hoppning.
HLP Dressyr 144,51 (1) Hoppning 135,52 (1) Totalt 142,97 och han blev förståss bäst av 41 testade hingstar.
Han har även ett mycket bra index på extremiteter 143 (hann) , typindex är 104.
Mer bilder och info http://www.superiorequinesires.com/stallions/federweisser.htm

Det låter super! Du har inge info på lager om fadern Feiner Graf?
Är nyfiken eftersom han är pappa till mitt sto :D

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 931
Senast: Ottilia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 848
Senast: Görel
·
Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka