Freyja_bus

Trådstartare
Är det någon här som vet hur man kan avläsa om en katt har feber? Vilka tecken finns?

Min lille kille verkar så hängig, och han har minskat mycket i vikt.

//Julia

Sv: Feber?

Katter som minskar i vikt utan medveten bantning och som dessutom är slöa bör du gå till veterinär med.
Angående febern är det termometer som gäller. De kan vara piggelin och ha 40 grader eller hängiga utan feber. Finns inget särskilt man kan gå på. Vanlig rumptermometer som finns överallt allt köpa, apoteket, djuraffärer osv. Lite vaselin eller annat mjukt är också att rekomendera, saker i rumpan är INTE katters favoritsysselsättning, då kan de bli hur friska som helst. :D

Sv: Feber?

Ta tempen på honom! Det går bra att använda samma termometer som till människa (helst en liten elektronisk). Smörj änden på termometern med litet idominsalva eller liknande och för försiktigt in den i ändtarmsmynningen på katten. Normal temperatur för katt är 38-39.3 grader (de är varmare än människor).

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 112
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka