Feber vid minsta rörelse.

Narcissa

Trådstartare
Börjar bli trött på detta. Blev ordentligt förkyld och dålig förrförra fredagen. Fick hög feber och var sängliggande.
Efter det har det hållt i sig. Känner mig trött men är ändå ganska ok om jag bara är stilla. Direkt jag tex bara går ut och fodrar hästarna så skjuter tempen upp till ca 38.6.
Var hos läkaren i måndags för sjukintyg och undersökning. Fick då antibiotika och är inne på dag tre. Känner mig något piggare men annars precis som innan.
Sjukskriven imorgon också men måste ringa läkaren imorgon och säga att det inte går över.
Någon som har haft något liknande?
Snart två veckor med feber känns tröttsamt och jag behöver jobba.

Jag har inget svar för dig men liknande problem. Blev rejält förkyld med hög feber, blev sen piggare men hade fortfarande feber morgon och kväll. Nu är det bättre men har fortfarande lätt förhöjd temp varje morgon :confused: Svettas ordentligt hela förmiddagarna och är allmänt andfådd. Fortfarande hes och hostig. Misstänker att jag fått nåt elakt virus från dotterns dagis :devil:

Jag har inget svar för dig men liknande problem. Blev rejält förkyld med hög feber, blev sen piggare men hade fortfarande feber morgon och kväll. Nu är det bättre men har fortfarande lätt förhöjd temp varje morgon :confused: Svettas ordentligt hela förmiddagarna och är allmänt andfådd. Fortfarande hes och hostig. Misstänker att jag fått nåt elakt virus från dotterns dagis :devil:
Otäckt. Jag kan inte ens jobba.

Börjar bli trött på detta. Blev ordentligt förkyld och dålig förrförra fredagen. Fick hög feber och var sängliggande.
Efter det har det hållt i sig. Känner mig trött men är ändå ganska ok om jag bara är stilla. Direkt jag tex bara går ut och fodrar hästarna så skjuter tempen upp till ca 38.6.
Var hos läkaren i måndags för sjukintyg och undersökning. Fick då antibiotika och är inne på dag tre. Känner mig något piggare men annars precis som innan.
Sjukskriven imorgon också men måste ringa läkaren imorgon och säga att det inte går över.
Någon som har haft något liknande?
Snart två veckor med feber känns tröttsamt och jag behöver jobba.
Vad sa läkaren att det var?
Det låter som mig då hade halsfluss/streptokocker/öroninflammation.
Det tog ett par veckor innan jag var människa igen

Jag har haft så förr många gånger tyvärr.
Otroligt jobbigt! Jag blev tvungen att jobba så. Det gjorde att det drog ut i månader.

I efterhand inser jag att det just i mitt fall berodde på nedsatt immunförsvar pga sköldkörtelproblem.
Då trodde jag mig bara vara lite utarbetad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 487
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 992
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama