Feature-förfrågan: favoritmeny

moiran

Trådstartare
Bukefalos börjar kännas lite lätt oöverskådligt i och med alla underforum som man inte kommer åt via huvudmenyn och som man ibland nästan glömmer av att de ens finns. Nu har jag ingen som helst erfarenhet av vBullentin och dess möjligheter och begränsningar, men kanske skulle det kunna vara möjligt att skapa en personlig menysektion i menyn till vänster med "favoriter" där man själv kan välja att lägga in några av de (under)forum man besöker mest frekvent?

Sv: Feature-förfrågan: favoritmeny

Vad händer när man gör en prenumeration av forumet?

Jag har också fått svar att man ska göra en prnumeration av forum, men jag hittar inte ens vart man gör det. :confused:

När du är i tex hjälp forumet så har du en rad som är senapsgul (precis ovanför där trådarna är, i högra hörnet så står det forumverktyg och sök i detta forum... Går du in under forumverktyg så får du upp en meny och där kan man välja prenumerar på detta forum... Har för mig att det finns fler alternativ för att få fram prenumerationen...

Ah, tack så mycket!

Fast jag upptäckte nu att det inte blev alls som jag tänkt mig. Det jag söker (och det jag tror moiran också är ute efter) är en separat list för favoritforumen. Och någon sådan får iaf inte jag fram när man prenumererar på ett forum.

Senast ändrad:

Klicka på Kontrollpanel så bör du se en lista med favoritforum (de du prenumererar på).

En annan variant är att klicka på Hästforum, i menyn. Då syns alla forum som finns under den rubriken, inklusive underforum.

Att ha med alla underforum i menyn till vänster skulle bli väldigt oöverskådligt ;)

Men det jag efterfrågar, och som jag tror moiran också är ute efter är en separat list som är synlig hela tiden med de forum man tycker allra bäst om.

Om jag t.ex tycker allra bäst om att läsa på Gnägg, Hästverksam, ÄU och Katt så skulle det vara jättesmidigt att ha en separat list som ständigt är synlig (oavsett vilken del av forumet man besöker) med dessa forum. Många andra forum har den funktionen och om jag inte missuppfattar moiran fel så är det just den funktionen hon söker.

Jag har även bett om den i förändringstråden som ligger här på Bukefalos-hjälp.

Precis så menar jag. En peronlig favoritmeny-sektion till vänster (kanske helt enkelt med de forum man prenummererar på), så att man kan nå de forum man oftast önskar nå med ett enda klick när man är inne på bukefalos. T.ex.

Favoriter »
Hästverksamhet
Avel
Att ha fälttävlanshäst
Senior
Datorer

Det där skulle jag också gärna vilja ha här på buke. På så sätt behöver ingen klaga på att det och det forumet är "borta" om nu Gunnar väljer att flytta om dem och så kommer man runt alla klickningar som annars krävs för att komma in på exempelvis Gnägg, vilket känns lite frustrerande ibland när man går dit ofta.

Jag lovar att fundera på detta. Vi får se om det blir något liknande längre fram.

Under tiden kan ni kanske lägga dessa favoritforum (som bokmärken/favoriter) i er webbläsare.

Under tiden kan ni kanske lägga dessa favoritforum (som bokmärken/favoriter) i er webbläsare.

Eller så kan man använda sig av snabbknappar om man har ex. Opera eller Firefox som webbläsare.:idea: Supersmidig funktion som jag har använt länge, och som gjort att jag inte direkt märkt av ommöbleringen i forumet.;)

Vad menar du för snabbknappar i Firefox?
Menar du att man har bokmärkena/favoriterna i ett bokmärkesfält?

Så här menar jag:

13137722.jpg

Jo, men sånt finns ju i alla webläsare och jag tror delvis det är det som Gunnar menar också.
Hos mig är den raden full med andra viktiga länkar och även om jag försöker förkorta länkarna så får buke ändå inte mer än två (prenumerationerna och äu).

Ett tips är annars att göra en bokmärkesgrupp med favoritforumen och sen öppna hela gruppen i olika flikar. Då går det att uppdatera alla flikar samtidigt eller surfa på en i taget.

Senast ändrad:

Jo, men sånt finns ju i alla webläsare och jag tror delvis det är det som Gunnar menar också.
Hos mig är den raden full med andra viktiga länkar och även om jag försöker förkorta länkarna så får buke ändå inte mer än två (prenumerationerna och äu).

Aha, OK. Men i Opera som jag använder mest syns bara ikonen och ingen text, så då får man plats med fler. Dock gäller det då att veta vilken ikon som står för vad när man har 30-40 olika.:angel:

Är du säker på att det inte går att få med text?
I Opera på Unix går det iaf att ha text (är jag rätt så säker på). Men det är iofs en lite äldre version (& annat OS antar jag).

Senast ändrad:

Jag har inte kollat så noga på det för det tar nog rätt mycket plats med texten så det är nog bättre utan (har inte Unix utan Windows XP, by the way). Nu slog det mig dock att när man för muspekaren över ikonen syns namnet på länken.:idea:

Buke är inte riktigt såååå viktigt att det kan få mer än en snabbknapp... :D Och när vi pratar bokmärken så är det det där med stora mängder och oöverskådlighet igen... :angel: Det fungerar bra när man är ute efter någont speciellt, men som sidnavigation är det "sådär".

Nåväl, det var bara en feature-förfrågan, och det är ju helt upp till Gunnar att hissa eller dissa. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 142
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024