Favorithörnor

C

C_L

Här landar mina ögon ofta....ofta..

hemma.JPG-for-web-large.jpg

Vet inte men stämningen i denna övermöblerade hörna är bara så..varm...mysig...skön och jag "vaknar" ofta en halvtimme senare bara genom att ha suttit o vilat ögonen här.

Solen strilar in och reflekterar Hibiskusen, Tomaterna och Passionsblommorna mot de gula stolarna...

Bara så....fint.

Stolarna borde flyttas men jag kan inte....de lyser så fint där de står :love:

Vad har ni för favorithörnor?

Sv: Favorithörnor

Den här hörnan gör mig lugn. Till och med när den var så översållad med småplantor att man inte kom fram till balkongen :) nu är där organiserat och mysigt. Synd man inte kunde ha hela lägenheten sån!

Detta är min favvorithörna..
..balkongen snett bakom, bara att öppna dörren och lyssna utåt och få lite friskluft. Vill man ha ljus så tänder man en bit bort eller i köket och sitter i fåtöljen och läser. Störs inte ens om sambon sitter i andra delen av rummet och kollar tv, utan jag kan lugnt sitta i min hörna och bara vara, härligt!

16407574.jpg

Jag kan inte riktigt få ner mina favorithörnor på bild, de vill inte riktigt göra sig annat än live... Men hörnan i biblioteket, med den stora fåtöljen som ger en vy över den inbyggda bokhyllan ger mig ro.

Ett annat skönt ställe är hörnan i vardagsrummet (som ts faktiskt sett), chesterfieldfåtöljen med utsikt över terassen, dammen vidare ner mot ån och fälten. Har man god tajming kan man också få in en kossa i blickfältet.

Sedan är det skönt att sitta på ovanvåningen, titta ner genom vardagsrummet och ut mot terassen, det känns som att sitta på en båt eftersom terassen inte syns, bara räcket och vattnet i dammen.

Så MÅNGA favorithörnor ju. Tydligen vill jag sitta i en hörna men kunna blicka antingen fritt ut eller över något vackert. Vad OVANLIG jag måste vara :D

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 355
Senast: Enya
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka