Fått ”fel” stövlar

Hund123

Trådstartare
Jag beställde ett par specialdesignade och måttbeställda dressyrstövlar i somras/höstas men nu när stövlarna levererades till återförsäljaren i december så har fabriken gjort fel och missat en design som jag beställde. Alltså har jag inte fått den stövel som jag egentligen beställde. Jag fick som val att antingen beställa ett par nya eller ta dom här som kom. Är det bara gilla läget eller har jag rätt till ngn form av kompensation? Jag tycker ju att jag inte borde behöva betala fullpris för en stövel där dom har gjort fel men om jag beställer ett par nya får jag ju inte dom förens till våren. Lite knäppt då det är vinterstövlar jag beställde och har inte råd att köpa något tillfälligt då prislappen på dessa stövlar var rätt saftig! Väldigt dåliga på återkoppling har dom även varit, tog först 2 veckor och 3 mejl/2 försök till telefonsamtal innan jag ens fick tag på dom efter att de skickat mejlet om att det blivit fel och inte hört nånting sen dess även fast de skulle prata med fabriken direkt om leveranstid :/ Känner mig så himla besviken då jag sparat i ett år för att kunna köpa dessa stövlar och beställt i god tid för att få dom till vintern men så går det och blir fel :(
 
Jag beställde ett par specialdesignade och måttbeställda dressyrstövlar i somras/höstas men nu när stövlarna levererades till återförsäljaren i december så har fabriken gjort fel och missat en design som jag beställde. Alltså har jag inte fått den stövel som jag egentligen beställde. Jag fick som val att antingen beställa ett par nya eller ta dom här som kom. Är det bara gilla läget eller har jag rätt till ngn form av kompensation? Jag tycker ju att jag inte borde behöva betala fullpris för en stövel där dom har gjort fel men om jag beställer ett par nya får jag ju inte dom förens till våren. Lite knäppt då det är vinterstövlar jag beställde och har inte råd att köpa något tillfälligt då prislappen på dessa stövlar var rätt saftig! Väldigt dåliga på återkoppling har dom även varit, tog först 2 veckor och 3 mejl/2 försök till telefonsamtal innan jag ens fick tag på dom efter att de skickat mejlet om att det blivit fel och inte hört nånting sen dess även fast de skulle prata med fabriken direkt om leveranstid :/ Känner mig så himla besviken då jag sparat i ett år för att kunna köpa dessa stövlar och beställt i god tid för att få dom till vintern men så går det och blir fel :(

Åh vad trist! Hade aldrig betalat fullpris för stövlar som inte är vad jag har beställt. Sedan hade jag utifrån pris, behov och lust bestämt om jag hade beställt nya eller köpt de ”felaktiga”.

Du bör väl ha rätt bra chans att kunna få dem till reducerat pris, måttbeställda stövlar lär väl vara rätt svårsålda?
 
Åh vad trist! Hade aldrig betalat fullpris för stövlar som inte är vad jag har beställt. Sedan hade jag utifrån pris, behov och lust bestämt om jag hade beställt nya eller köpt de ”felaktiga”.

Du bör väl ha rätt bra chans att kunna få dem till reducerat pris, måttbeställda stövlar lär väl vara rätt svårsålda?
Ja, jag har ju ganska udda mått också. Jättesmå fötter, korta ben men ganska muskulösa och grova vader. Jag ska försöka få tag på dom igen nu efter helgerna och se om vi kan komma fram till något vettigt.
 
Ja, jag har ju ganska udda mått också. Jättesmå fötter, korta ben men ganska muskulösa och grova vader. Jag ska försöka få tag på dom igen nu efter helgerna och se om vi kan komma fram till något vettigt.
Priset var ju satt efter alla de val och den design du hade gjort. Jag tycker nog att något prisavdrag borde de ge och absolut om du till exempel beställt och betalat för ett extra spänne i överkant och så finns inte ett extra spänne i överkant så kan du ju inte gärna betala för det.

Det är ju lite förvånande att de inte var mer ursäktande, samtidigt så kanske det inte är motiverat med ett jätteavdrag för en detalj som inte påverkar funktionen.

Så finns det ju saker som gör en besviken men som inte är mycket att göra någonting åt, har ett par som jag tycker var för tunt läder men det är ju som det är.
 
Senast ändrad:
Priset var ju satt efter alla de val och den design du hade gjort. Jag tycker nog att något prisavdrag borde de ge och absolut om du till exempel beställt och betalat för ett extra spänne i överkant och så finns inte ett extra spänne i överkant så kan du ju inte gärna betala för det.

Det är ju lite förvånande att de inte var mer ursäktande, samtidigt så kanske det inte är motiverat med ett jätteavdrag för en detalj som inte påverkar funktionen.

Så finns det ju saker som gör en besviken men som inte är mycket att göra någonting åt, har ett par som jag tycker var för tunt läder men det är ju som det är.
och btw de är säkert superstövlar som kommer att vara väldigt sköna att rida i om några månader (det tar nog ett tag innan de anpassat sig helt för dig).
 
Jag beställde ett par specialdesignade och måttbeställda dressyrstövlar i somras/höstas men nu när stövlarna levererades till återförsäljaren i december så har fabriken gjort fel och missat en design som jag beställde. Alltså har jag inte fått den stövel som jag egentligen beställde. Jag fick som val att antingen beställa ett par nya eller ta dom här som kom. Är det bara gilla läget eller har jag rätt till ngn form av kompensation? Jag tycker ju att jag inte borde behöva betala fullpris för en stövel där dom har gjort fel men om jag beställer ett par nya får jag ju inte dom förens till våren. Lite knäppt då det är vinterstövlar jag beställde och har inte råd att köpa något tillfälligt då prislappen på dessa stövlar var rätt saftig! Väldigt dåliga på återkoppling har dom även varit, tog först 2 veckor och 3 mejl/2 försök till telefonsamtal innan jag ens fick tag på dom efter att de skickat mejlet om att det blivit fel och inte hört nånting sen dess även fast de skulle prata med fabriken direkt om leveranstid :/ Känner mig så himla besviken då jag sparat i ett år för att kunna köpa dessa stövlar och beställt i god tid för att få dom till vintern men så går det och blir fel :(
Med en leveranstid som gör att poängen med vinterstövlar försvinner om den blir för lång så bör de vara skyldiga att även ge dig alternativet att häva köpet.
Så kan du skaffa något som löser ditt problem nu och välja om du vill göra ett nytt försök att beställa senare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp