fåt bulor på min häst

J

jojjogalopp

Hej i förgår när jag skulle rida så hittade jag små bulor vid manken där sadeln ligger,kan det vara så att min dotters sambo som har ridit min häst har lagt sadeln fel ?
men sen i går hadde hon 2 anndra bulor längre ner och en annan på andra sidan mitt på magen,
I morse så hadde den stora bulan gått ner sig lite grann men ingen ridning som dem sitter så dumt till
Är det någon som har hafft någott liknanden,
däremot så böt jag hage förra söndagen med mkt mer gräs kan det göra någott ?:confused:

Sv: fåt bulor på min häst

Om det hade funnits något som heter proteinknölar ja, men nu finns det inget som heter så.

Gissar på något av de två ovanstående jag med.

Tänkte bara berätta om något som paranoida jag var med om för några dagar sen! :p
En dag när jag sadlade av så hade kusen en mjuk "bula" precis vid ryggraden strax bakom manken. Jag blir såklart helt hysterisk och tänkte att sadeln låg och tryckte, men samtidigt tänkte jag att det kanske var något annat eller något som funnits där redan innan ridningen så jag tänkte kolla nästa dag.
Dagen efter var bulan borta innan ridningen men kom tillbaka igen efter ridningen. Shit, alltså var det förmodligen sadeln det berodde på, eller kanske ridningen! :crazy: Så jag tänkte att jag rider en dag till för att kolla hur det ser ut då och sen ska hästen få vila. Dagen efter så hade kusen en liten hårdare bula som såg ut som ett insektsbett. Så med största sannolikhet var det ett bett som ruggats upp av sadeln och därför blivit stort efter ridning. Efter det har jag inte sett bulan mer! :p

Din häst har säkert reagerat på nåt i den nya hagen o fått dessa knölar. Kan vara nån slags "allergi" på nåt den ätit. Eller så är det bara vanliga insektsbett.

nu är det bara en bula kvar på min kära häst,

Om det hade funnits något som heter proteinknölar ja, men nu finns det inget som heter så.

Min häst, den känsliga, hade stora sår i armhålor och ljumskar en dag i hagen plötsligt och veterinären kom till plats. Hon kallade detta gröngrässår som uppstår av proteinchock. Så man kan väl få kalla det för proteinknölar om man känner för det?

Min häst, den känsliga, hade stora sår i armhålor och ljumskar en dag i hagen plötsligt och veterinären kom till plats. Hon kallade detta gröngrässår som uppstår av proteinchock. Så man kan väl få kalla det för proteinknölar om man känner för det?

ja det kan man väl:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Anonymt nick därför att många av mina vänner hänger här och jag orkar inte med att de lägger sig i.... Jag känner mig i bland som...
2
Svar
20
· Visningar
3 894
Senast: Fjorden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka