Fästingmedel

boccia

Trådstartare
Finns det något som verkligen fungerar???
Förra året provade jag med fästinghalsband (med ingen effekt alls, plockade 10 fästingar på en dag, samtliga satt under halsbandet... :smirk:)
I år har jag använt Frontline spray, även det helt utan effekt (har redan plockat x antal fästingar på katterna)

Tips på BRA medel så vi slipper dessa vidriga djur??

Sv: Fästingmedel

Frontline Spot-On har jag upplevt ger bättre effekt än spray, men annars finns det inte så mycket att göra...

Låt bli "örthalsband" och liknande på katt, även om de marknasförs mot katter kan de vara farliga.

frontline som man droppar i nacken fungerar super på våra katter.

På våra också, och hunden! Inte en enda fästing under tiden de hade det. Men det är ju olika för katter och hundar, såklart.

Verkar som jag får köpa nackdropparna istället, sprayen gillar katterna verkligen inte, och funkar gör den ju inte heller.

Ja huh. Jag testade sprayvarianten på en av mina katter en gång, och jag tror att jag fick betydligt mer medel på mig än vad katten fick. :p Bytte då till Frontline Spot-On och har sedan dess haft det varje sommar, både på katt och hund. Det fungerar kanon!

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Hundhälsa Har insett att fästingarna är i allra högsta grad aktiva trots att det är höst nu... Vår 13 veckors valp har flera krypande på sig efter...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Vad finns det för alterativ för katt egentligen? Jag bor i en helt vansinnigt fästingtät del av Sverige, dessutom har vi mycket...
Svar
3
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka