fästingmedel till katt

Bexzor

Trådstartare
Vi har två utekatter, eller ja de går lite som de vill då vi är dresserade till att öppna dörren åt de hållet katterna vill :angel:

De får frontline 1 gång i månaden för fästingar men igår upptäckte vi flera levande, men sugande, fästingar på katten som var inne. Så i natt fick de sova ut, och jag ska snart till stan för att köpa fästingpenna då vi inte lyckades plocka med pincett. Nu sover de ute vissa nätterna så de är vana, vill jag bara poängtera så ingen tror att jag är för hemsk :angel: :up:

Jag tycker att fästingar är skitäckliga och hade gärna inte släppt in katterna förrän till vintern. Men givetvis fungerar det inte så , därför vill jag ha knep och tips för att hålla dessa blodsugare ifrån mig och katterna :mad:. Hur ska vi göra? Är det någon idé att fortsätta med frontline ?

Frontline har funkat i alla år på alla mina katter - utom iår och inte på somalin. De andra har hittills sluppit fästingar, men han får nya mest hela tiden. Så jag vet inte alls. Jag har superbra fästingplockare i form av som kofötter

Frontline har funkat i alla år på alla mina katter - utom iår och inte på somalin. De andra har hittills sluppit fästingar, men han får nya mest hela tiden. Så jag vet inte alls. Jag har superbra fästingplockare i form av som kofötter

Köpte både lasso-pennan och kofötterna, för säkerhetsskull och kofötterna var kanon :up: Yngsta katten hade en liten död fästing på sig, så vet inte om frontline fungerade bättre på henne? De rör sig i samma marker, och äldsta katten hade 1 levande bjässe på sig :yuck: Men får bli mera inköp av frontline, de verkar ändå minimera skiten :devil:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har tidigare använt Frontline med lyckat resultat men nu funkar det tydligen inte på ena kissen :confused: . Hon är korrekt...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Smulan75
·
Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 086
Senast: Luff
·
Övr. Katt - sättet hon absolut ska sova på på nätterna. Jag måste ligga på min vänstra sida och sträcka ut armen så hon kan lägga sig på den. Sen...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama