Fästingmedel till katt?

EmmaW

Trådstartare
Jag har tidigare använt Frontline med lyckat resultat men nu funkar det tydligen inte på ena kissen :confused: . Hon är korrekt behandlad för snart 2 veckor sen och varje dag plockar jag minst 4-6 fästingar på henne :crazy: Förra året funkade det fint på henne och på andra kissen funkar det både i år och förra men inte på henne. Funderar på om det kan ha vart nåt fel på hennes dos?

Hursomhelst vad använder ni andra? I en drömvärld kommer Bravecto ut även för katt :angel: men till dess, hur skyddar ni era pälsklingar mot otyg som blodsugande fästingar?

har samma problem fast det var bara några dagar/nån vecka efter behandlingen som jag hittade ett par levande fästingar på katten! undrar om frontline har ändrat sitt recept?

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 068
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
Katthälsa Vad finns det för alterativ för katt egentligen? Jag bor i en helt vansinnigt fästingtät del av Sverige, dessutom har vi mycket...
Svar
3
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka