Fästingar?

Michellan95

Trådstartare
När går färstingar i ide?! Jag är, som jag brukar säga, googles fiende för jag hittar aldrig det jag söker efter :mad: så nu förlitar jag mig på er att ni vet eller är bättre på att googla än mig ;)

Idag plockade jag, sedan igår, ca 20 fästingar på kattskrället och majoriteten av fästingarna krälade i pälsen och ett få tal hade hittat en plats att sitta på. Går de aldrig i ide? Jag har väntat jätte länge nu på att de ska försvinna och jag är överlycklig att jag bara har EN utekatt och inte båda två är ute och springer bland blodsugare.

Sv: Fästingar?

Äh jag överträffade mig själv och hittade detta på fastingen.nu :D

Plusgrader = fästingsäsong
Fästingarna är aktiva när utetemperaturen överstiger + 5°C. Man brukar därför säga att fästingsäsongen i Sverige varar från mars till oktober, men det varierar förstås. I det lite varmare mellaneuropa är ofta fästingsäsongen längre.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 925
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama