Fästingar eller fästingmedel?

Idas

Trådstartare
Min katt är med mig ut på landet i sommar och går därför ute som hon vill på dagarna. Hon är mycket i skogen och i gräset och får mängder med fästingar, plockar bort minst 5 stycken om dagen.

Har läst mycket om fästingmedel och tycker det verkar obehagligt med de cancerframkallande ämnena m.m.

Vad gör man? Mår katten sämst av att ha fästingmedel eller fästingar? Plockar givetvis bort dem varje kväll men de hinner ju "fästa" sig ändå.

Hur gör ni?

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka