Fästing och ohyre tips!! (Bra)

_Skifting_

Trådstartare
Måste bara passa på att lägga ut det bästa jag någonsin fått lära mig mot ohyra, flygor, knott mm...:

Joo.. ta ca en hel vitlök till en häst (ca D-ponny,liten stor häst) och pressa den i en vitlökspress...
Lägg sedan den pressade vitlöken i en sådan där "stöt" :confused: (som man kan ha att malla kryddor i mm) och mosa det riktigt ordentligt! Riktigt geggigt och äckligt!!:devil:
Häll upp valfri vätska tex. Schampoo, olivolja mm i en burk och lägg i vitlöken. Rör om!
Låt stå över natten, sen är det bara att använda! :idea:

Man kan tex låta det stå lite längre och sedan sila det och hälla över i en sprayflaska och spraya på hästen, hunden eller dyl.

Eller använda en svamp eller helt enkelt bada dom i det. Passa för ögonen bara!

Helt naturligt och utan kemikalier..

ett STORT + är att det är BILLIGT!!

Så lycka till... (tycker det är hemskt med sönderbitna djur, därför denna tråd)

ps. Inga problem på isisar ,med exem.. Ds

Sv: Fästing och ohyre tips!! (Bra)

Jag hörde oxå ett bra tips mot fästingar.Den där roll-on flaskan "Mygga" som vi människor använder mot mygg etc. kan man tydligen stryka på vid skapet och sen runt frambenen just i de områden som kommer mest i kontakt med marken när de ligger ner.Värt att prova :)

aa, de måste ja testa men luktar det inte väldigt mycket vitlök om hästen sen??

aa, de måste ja testa men luktar det inte väldigt mycket vitlök om hästen sen??

Hehe.. joo, men endast i en vecka...:rofl: hästen går ju mestadels ute och under sommarperioden så gör väl det inte så mycket om det luktar, bara dom slipper krypen...:angel:

Använd Switch-pour-on; det är kanon mot fästingar, mygg och andra blodsugare. Finns att få tag på på Lantmännen :idea:

jag andvänder frontline (för hund å katt)..

är super bra.... förra sommaren fick han inte en enda fästing knappt nå knott flugor å bromsar heller för den delen... i år har ja inte hunnit köpa än så jag har redan plockat 3 fästingar på pållen....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka