Farväl älskade Volvo

Lycanthrope

Trådstartare
Min underbara ponny dog i söndags och jag är helt förstörd.
Jag har aldrig varit med om döden på det här viset. Vet inte vad jag ska känna eller tänka, jag kan inte hantera det.

En del av mig tänker att det är inte sant, inte min ponny. Inte hon.
Men det är så. Hon begravdes igår. Det gick väldigt fort allting i helgen, hon försvann så snabbt. Slets bort från mig.

Min nordsvensk som hon gått med sen jag köpte henne som föl, sörjer.
I helgen var hon tokig, hon gnäggar alltid och är rastlös när Volvo inte är i hagen, tex när hon var på rymmen eller ute på promenad.
Igår fick hon nosa på kroppen, efter det har hon varit lugn. Inte rastlös, gnäggar inte. Hon vet.

Mitt liv är tomt, jag kan inte beskriva. Jag funderar på en ny shetlandsponny, när jag är redo. Det vill jag ha, sambon också. Får dåligt samvete mot Volvo, hon går inte att ersätta. Hon var speciell.

Jag mår så otroligt dåligt över att jag inte tog ut henne mer än jag gjorde.
Den 5 april hämtade vi en rockard åt henne, för att kunna köra ordentligt. Hade också köpt en ny fin sele. Hon stod alltid vid grinden och ville vara med, men jag har haft en dålig vinter psykiskt och nu ångrar jag allt. Varför var jag inte med henne mer, varför satt jag inte hos henne när hon dog.


När hon kom till kunde hon inte så mycket hästspråk. Det märktes i hagen.
Hon var hellre med människor, rymde och kunde stå utanför dörren till huset och vänta på oss. :love:
Hon var lättlärd och ville alltid följa med.

Här han hon precis kommit


När hon tappade pälsen som ettåring var hon inte det vackraste jag sett, men så söt


Hon kom ofta och la sig i famnen om man satte sig i hagen




Hon var en retsticka mot dom andra hästarna




Hon gjorde ofta grimaser




blev en väldigt fin tjej av henne såsmåningom, här med för mycket mage dock


Färgerna växlade mycket, enligt idmärkaren var hon bleksvart



 
Sv: Farväl älskade Volvo





Hon och min nordsvensk var väldigt nära varandra, gnäggade alltid efter varandra


Här provar vi vagn och sele


Dalmatinen frös om tassarna så hon och sambon fick åka hemåt i vagnen


Första och sista gången jag åkte vagn med henne :(


Sista bilden på henne
14 timmar senare dog hon..



Mitt liv är trasigt. Hur länge ska det göra så ont :(
 
Sv: Farväl älskade Volvo

ååååh, läste precis din andra tråd :( Beklagar verkligen!!

Inte ett ord kan hjälp just nu förstår jag, men alla bilder och all den kärlek du visar henne även nu lyser verkligen igenom!
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Fina, fina lilla flickan. :love:

Jag beklagar verkligen, det är aldrig lätt att förlora en familjemedlem, oavsett omständigheter. Många, många styrkekramar från mig!

Och det är inte ditt fel. Du gjorde vad du kunde för henne. Ångra inte saker ni aldrig gjort - minns alla saker ni delade tillsammans!
Av din beskrivning på henne att döma så verkade hon älska dig villkorslöst.

Ta hand om dig!
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Beklagar verkligen!

Läste också din andra tråd, hemskt sätt att förlora en älskad.

/Lavinia
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Läste också i den andra tråden och blev så ledsen för er skull...
Hon var en så vacker tjej, och hon vet att du älskar henne!
Minns era fina stunder tillsammans.

Det går inte över, men det kommer kännas lättare med tiden.
*kramar om*
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Beklagar verkligen, läste den andra tråden.
Ni kommer säkerligen hitta en härlig shettis till i framtiden, men Volvo kommer alltid att vara Volvo. Ingen kan ersätta, men man kan få nya individer att älska!
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Jag har också läst dina andra trådar om lilla Volvo och jag beklagar verkligen :( Livet är verkligen orättvist ibland.

Jag såg att du hade skrivit på ett ställe att du inte hade någon fin bild att rama in. När jag tittade in i den här tråden innan jag läst det, tänkte jag att bilden då du kör henne var väldigt vacker. Men jag förstår att du säkert vill ha en bild där man ser hennes vackra huvud också.
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Vilken liten sockertopp. Jag beklagar sorgen. Hoppas att du kommer över det dåliga samvetet även om det är svårt.
 
Sv: Farväl älskade Volvo

En ny kompis ersätter inte Volvo eller fyller tomrummet i hjärtat men det fyller den tomma boxen i stallet och du får möjligheten att lära känna en till underbar individ :)

Det gör hemskt ont men klyschigt nog blir det lättare med tiden. Måste vara extra hårt när det är så oförberett!
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Beklagar sorgen. Läste med din andra tråd, riktigt sorgligt. Tårarna rinner här. Vad fin hon var, din lilla Volvo
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Vilka underbara bilder, på en nöjd och tillfreds litet häst :heart !!!
Titta på dem många gånger och gråt över att din vän har lämnat dig och tagit en bit av ditt hjärta med sig. Men du behöver inte känna dåligt samvete över något- det hade din kompis aldrig önskat! hon levde i nuet och var glad för den tid ni hade tillsammans :)

Hur länge det kommer att göra ont kan jag tyvärr inte svara på men jag vet att du snart kommer att kunna se henne som hon var när hon var pigg och i full fart... Beredd på att matte ska vara glad och vilja hitta på något kul !
 
Sv: Farväl älskade Volvo

Har följt dina andra trådar och lider verkligen med dig. Förstår att du har många frågetecken och att du är chockad. Hoppas du kan gå vidare snart och se tillbaka på denna fina vän med glada minnen framöver. Stor kram!
 
Sv: Farväl älskade Volvo

kl

Det är så tomt här på gården, även om det kom en ny häst igår. (Bestämt sedan tidigare, sambons häst)

Flera veterinärer har diskuterat och de tycker att det lutar åt trauma, att hon skadat sig på något vis tex när hon var på rymmen. En tragisk olycka :(

Tog blodprover på min andra häst förra veckan för säkerhets skull och dom kom tillbaka rena iallafall, inga tecken på något dåligt.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 836
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 390
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 139
Senast: exotic
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 820
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp