Färskfoder till kräsna katter

Bufera

Trådstartare
Hej

Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen)
Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)
Den andra är tjock och behöver gå ner i vikt.

Har mycket fundering ang mat, de får just nu Mjaus torrfoder för kastrerade katter.(vi har gått igenom alla billiga + många dyra, både torr och blötmat)
Har fungerat ok, ätit i ca 2 år.
Problemet är att katterna är väldigt kräsna, vi har försökt ge mat i portioner men slutar med att de hetsäter så någon/båda spyr.
Så därför har de fått fritillgång. Upplever inte att blir mätta på det sättet som de borde bli.

Nu funderar jag på någon form av färskfoder, upplever ni att det fungerar? Mer mättande?
Våra katter har inte ätit någon form av färsk kött(kyckling/fisk/gris/nöt) när det erbjudits.
 
På vår ena fungerar de yppligt men hon äter vad som erbjuds, den andra vägrar all typ av färsk mat på sin höjd kan han smaka lite rå köttfärs ibland. Han äter 90 procent blötmat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 688
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 325
Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 875
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 023
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp