Färskfoder lukta i mun

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare hundar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 646
H

hundar

Har sedan en vecka börjat ge färskfoder till min ena hund pga att han rasat i vikt o haft krångle med magen. Nu tycker jag att han luktar annorlunda i mun. Någon annan som ger färskfoder som tycker dom börjat lukta annorlunda?

Sv: Färskfoder lukta i mun

Jag kan inte svara för färskfoder, men för torrfoder. Jag bytte från R/C (tror jag att det var) till Eukanuba. Vilken skillnad. Hennes andredräkt har gått från att kunna döda en med en enda pust till att vara en normal hundandedräkt.

åh, då hoppas jag att det blir samma för min hund. Jag håller på att byta från RC till Standardt. Han har en asäcklig andedräkt men har inte tandsten, så jag hoppas att foderbytet kan leda till lite mindre kadaverlik odör:D

Jag tror lukten mer kommer från magen eller tonsillerna om jag ska vara ärlig. Min hund stank oxå av RC men då var oxå magen kass. Slutade lukta illa när magen blev bra av färskfodret =)

Lukten du känner kan också vara vom. Det luktar förjävligt illa!

Annars kolla i halsen.

Jag gick från standardt till att ge min hund färskfoder (kött och grönt enligt BARF) och till min glädje är hennes tidigare rätt ofräscha andedräkt nästintill luktfri nu. :) Dessutom har hon slutat fisa och tro mig, de gasmolnen hon producerade brukade kunna ta död på mindre djur... :crazy: Högarna är mycket mindre också.

Vom är det enda hittills som jag själv har svårt att hantera. Fy fan vad det stinker rent ut sagt...

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
578
Senast: Sel
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
810
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
552
Senast: Wenniz
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 521
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka