Ändå för mycket slask för mig (och för mycket plast), men avgörande är att en korv på 500 g helt enkelt är för mycket. Jag vill kunna variera mer än per halvkilo, och jag vill inte hålla på med rester.
Jo jag är i Skåne men har en bra bit till Nordics fabriken, handlade där åt Monster ett tag för många år sedan. På den tiden tror jag inte de hade burgare dock, utan jag köpte stora block på 5 eller 10 kg har jag för mig? Alldeles för mycket jobb att hålla på och bryta upp, men får kolla på burgarna då... Då och då har jag ju ärenden åt det hållet, om det går att tajma med öppettider och att det inte behöver bli liggande i bilen kan det absolut vara ett alternativ.
(Men om någon vet vad det kostar vore jag tacksam!
Ingen idé att köra så långt om priset ändå liknar mushblocken som väl ligger på ca 45kr/kg på butiken där jag är nästan varje dag.)
Men om jag lurar hit
@Hyacinth på kaffe någon gång så kan hon stanna förbi där och shoppa åt mig.
Till stor del betalar man ju för hanteringen också, det är ju nästan halva priset (kanske mindre) att köpa storklumpar. Men ungefär lika smidigt att ge som att ge ett helt djur, vilket ju inte kommer att ske här hemma i alla fall.
Jag har hållit på att slabba med att dela upp 5kgs korvar, 10kgs block osv. Det är för mycket jobb för mig och även om jag vete fan var jag ska hitta pengarna så blir det småblock eller inget färskfoder helt enkelt... Men börja gärna sälja (billigt!
) småfruset färskfoder och skicka ner! Skulle absolut handla av dig.
Det absolut bästa jag vet är Mushs bollar, kan portionera
väldigt exakt från gång till gång (för en så stor hund som Totoro i alla fall) och går att tina supersnabbt om man som jag är glömsk och missar att ta upp ur frysen i god tid. Men kilopriset för dem är väl nästan 70 kr/kg där jag brukar handla och det är ju lite väl mycket på en månad liksom...
Vet du vad de kostar på fabriken alltså?
Ja jag hade Fodax ett tag åt Monster, ska nog ta och kolla när bilen kommer nästa gång helt enkelt... Lite meckigt att behöva passa bilen, jag jobbar lite mysko tider, men med planering ska det väl gå att få ihop... Bitarna är lite väl stora också men för drygt 20kr/kg så är det kanske värt det.
Hade gärna betalat lite mer för något enklare men verkar svårt att hitta - det blir
mycket mer istället.