Färskfoder. BARF frågor.

Sv: Färskfoder. BARF frågor.

Själv skulle jag börja med Nordic Spannmålsfri, det var i alla fall vad jag valde att ge i början till min omplacering för att hon skulle vänja sig vid färsk mat innan jag började barfa henne. Helnöjd med det fodret och gillar inte spannmål i foder om det går att välja något utan.

Hon ska ha ca 500-750g mat per dag. På 30 dagar blir det alltså mellan 15-22,5kg.

Ja det har du rätt i. Jag är inte heller förtjust i en massa spannmål så ska kika på den istället!
Tack! Får ta mig en tur in och kolla in förpackningarna , så jag vet hur mycket jag kan ta på en gång då frysen är lite liten ^^

Det går ju alltid att köpa en extrafrys ;) Själv köpte jag en 240L-hundfrys på blocket för ynka 300kr. Helt perfekt.

Ja, det kan jag ju faktiskt göra o fjäska in den i mammas lada. Inne hos mig blir det väldigt thight om jag inte iofs hittar en som kan stå uppe på den andra. Hmm nu fick jag massor att klura på ju:p

Den tanken har inte ens slagit mig , haha så det är självklart ett alternativ :D

Har aldrig hört talas om det innan men såg att även det fanns i närheten så ska kolla upp närmre och jämföra. Tack för tipsen!

brosk borde väl vara en av de naturligaste källorna till kalcium ( utan att veta säkert) , sen är det ganska mycket brosk i också
Min hund äter inte ben..han kan gnaga lite o slicka ur märgen men tröttnar fort på ben

Det finns gott om ben som är "ordentliga ben" som absolut inte är märgben. Märgbenen ger ju knappt något ur näringgsynvinkel bortsett från just själva märgen, så att din hund tröttnar på dem är inget konstigt.

Det finns gott om ben som är "ordentliga ben" som absolut inte är märgben. Märgbenen ger ju knappt något ur näringgsynvinkel bortsett från just själva märgen, så att din hund tröttnar på dem är inget konstigt.

Vad för ben ? Jag brukar få älgben när dom slaktar men dom är ju så stora
revben o sånt törs jag inte ge

För mig låter det väldigt tokigt att våga ge märgben och inte ge revben ;) Varför vågar du inte ge det? Tex revben och nackkotor är bra exempel på ätbara ben som hunden får i sig kalcium från.

För mig låter det väldigt tokigt att våga ge märgben och inte ge revben ;) Varför vågar du inte ge det? Tex revben och nackkotor är bra exempel på ätbara ben som hunden får i sig kalcium från.

Nja, jag tror nog han får i sig kalcium , men mer för tuggningens skull i såfall ..varför skulle revben vara bättre ? tycker dom borde flisa sig lättare

Revben är mjukare (framförallt om de är från yngre djur) och gör att hunden kan äta upp dem, just eftersom de är mjukare splittrar de sig inte heller på samma läskiga sätt som märgben gör om hunden väl tuggar sönder dem. Risken med märgben är att hundens tänder går sönder istället för att benet går sönder (vilket inte är ovanligt).

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 356
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
562
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 187
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar