Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enda nackdelen jag ser är att det är lite dyrare än torrfoder och att tänderna får mindre "motion", men det kan man ju avhjälpa med mer ben istället
Jag är bekväm och ger Musch till min ena hund. Nu kombinerar jag med torrfoder för det är jobbigt med det frysta när man är iväg och tävlar så hon får inte det på heltid. Om jag skulle ge henne på heltid hade det kostat ca 200 kr/månad (också en dvärgpinscher på ca 5kg). 4 påsar á 49kr/st.
( vet inte hur mycket det är i varje påse där?)
Musch köttbullar väger 25g, 32 st i en påse = 800g per påse.
Väldigt dyrt med VoH och Nordic för din del, var handlar du? 149kr/5kg för VoH betalar jag på Arkens Zoo. Nordic spannmålsfria 540kr för 16kg hos en annan återförsäljare.
Tänkte börja ge min dvärgpinscher färsk foder då hon är väldigt kräsen på torrfoder. Pillar mest i det.
Vad är fördelar/nackdelar med färsk foder?
Vad kostar det i månaden till en hund på 5 kg?
Jag gillar också Musch, men tyvärr är det ju ganska dyrt om man jämför med de andra färskfoder som finns på marknaden..
Tror jag betalar 200 kr för 5 kilo Vom og hundemat, ca 250 för Nordic 5 kilo och som du skrev 50 kr för Musch ( vet inte hur mycket det är i varje påse där?)
Enda nackdelen jag ser är att det är lite dyrare än torrfoder och att tänderna får mindre "motion", men det kan man ju avhjälpa med mer ben istället
En hungrig hund kanske heller inte känner sig så mätt, eftersom de inte ska ha så mycket mängd om man jämför med torrfoder.
Pris kan jag inte svara på, det skiljer från märke, mängd och affär, och själv blandar jag torrfoder och färskfoder, så har inte riktigt koll på hur mycket det ska/bör gå åt av varje sort.
Missuppfattade dig! Jag köper VoH-korvar som är 5kg, och dom kostar 149kr. 500g-korvarna kostar 19-24kr.
kl
Jag ger min Sund Hundmat oxvarianten, han väger 10 kg o får ca 150 gr om dagen + att han har torrfoder om han blir hungrig , kan inte ge mer för då blir han fet ...han är av den kräsna typen men detta slukar han
Köpte Klass förut men det tröttnade han på