M

Madicken_H

Hej, jag är jätteintresserad av fälttävlan. men har själv inte tävlat något än. Jag har hört om så mkt olyckor, och att det är farligt med fältävlan, eftersom det är fasta hinder. Någon som har ett vettigt svar till detta inlägg?
Jag vet inte om det är värt att prova på det om det värkar farligt.
Kram,;)

Sv: Farligt?

Det är klart att det alltid finns risker med terränghoppning och fasta hinder men du kan ju alltid anmäla dig till en terrängträning. Då får du och hästen chans att prova på lättare hinder under kontrollerade former. Var själv skitskraj när jag provade på terräng för första gången, men hindren var låga och vi red i ett lugnt och kontrollerat (för det mesta:angel:) tempo. Både jag och min tjeja var saliga efteråt - kanonkul!

Det är klart att det alltid finns risker med terränghoppning och fasta hinder men du kan ju alltid anmäla dig till en terrängträning. Då får du och hästen chans att prova på lättare hinder under kontrollerade former. Var själv skitskraj när jag provade på terräng för första gången, men hindren var låga och vi red i ett lugnt och kontrollerat (för det mesta:angel:) tempo. Både jag och min tjeja var saliga efteråt - kanonkul!

okejokejj, vet du nån stans i närheten av Örebro som man kan hitta träningar? :)

Om du bor inärheten av en skog finns det säkert massa diken, och stockar o allt o träna lite över. annars har JAG faktiskt inte sätt nån speciell träningsbana här i örebro.

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 748
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024