Farligt halt, eller?

U

UllaN

Red hästen i skritt c.a. 30 min och tyckte att hon kändes stel i början. Började sedan med lite lätt travarbete men upptäckte att det inte alls kändes bra.
Gick med henne i skritt och det ser ut som om hon har ont i ena framknät.
Tryckte runt bada frambenen och kunde inte känna vare sig svullnad eller värme.
Hästen var ute i hagen c.a 2 tim idag och det var nysnö och minusgrader. (Bor i sö.Tyskland, här är det ingen grundtjäle i marken).
Kan detta vara en lättare sträckning eller kan det vara nagot allvarligare? :confused:

Sv: Farligt halt, eller?

Kan vara vilket som, från något litet tillfälligt till något allvarligare, går inte att avgöra bara sådär. tyvärr.

Har precis pratat med min tyska vet. som tack och lov ocksa talar engelska(just nu kan man sakna Sverige och sitt eget sprak). Hon tyckte inte att det lät akut utan rek. mig att ta promenader med henne i tva dagar och sedan far vi se.

UllaN skrev:
Har precis pratat med min tyska vet. som tack och lov ocksa talar engelska(just nu kan man sakna Sverige och sitt eget sprak). Hon tyckte inte att det lät akut utan rek. mig att ta promenader med henne i tva dagar och sedan far vi se.
Kan tänka mig det är jobbigt med språket. Jag håller tummarna att hältan ger sig snabbt.

Tack Alexandra för att du brydde dig. Har varit ute pa promenad med henne nu och hon visade en liten tendens till att halta när vi gick i en brant uppförsbacke, annars rörde hon sig helt normalt. Har fortfarande ingen svullnad eller värme i benet. Sa förhoppningsvis har hon fatt en liten sträckning.

UllaN skrev:
Tack Alexandra för att du brydde dig. Har varit ute pa promenad med henne nu och hon visade en liten tendens till att halta när vi gick i en brant uppförsbacke, annars rörde hon sig helt normalt. Har fortfarande ingen svullnad eller värme i benet. Sa förhoppningsvis har hon fatt en liten sträckning.

Bra det går åt rätt håll, hoppas det fortsätter så =)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 993
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 627
Senast: bellala
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka