Farligt att äta en toarulle?

L

lie

Såg nyss att min hund har glufsat i sig en tom toarulle, är det skadligt? Eller är det lättsmält?:crazy:

Sv: Farligt att äta en toarulle?

Ofarligt. Toapapper är ju toapapper för att det löser upp sig snabbt i vätska. Se till att hunden dricker ordentligt bara.

Edit: såg nu att det var innerullen som gått åt, inte själva toapappret. Men det är iaf ingen fara. ;)

Det är ingen som helst fara, vi brukade t.o.m. ge tomma toa/hushållspappersrullar till våra hundar som leksaker...

Har knabbt några hela rullar kvar, min ena hund älskar att bita i dom...:devil: lite arg ibland blir jag när jag sitter på toan och det är bara filler kvar av toa pappret. hehe

Vilken tur:) Jag la nämnligen i lite köttfärs i och så knycklade jag ihop den. Hon brukar alltid peta ur innehållet men nu ått hon upp allt, hehe.

Min GD har för vana att äta hela toarullar, vi får alltid vara noga med att stänga dörren till toan annars är dassrullen borta och avlivad! Än har hon inte dött så det är nog ingen fara med din vovve, dom e ju allätare så dom tål det mesta.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
757
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• "Överlevnadsskuld" efter varsel
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur